Varning!! Försöker att stjäla hojar i STHLM!

Såg två polisbilar som såg ut att ha prejjat ut en mörkröd, äldre Van i vägkanten i eftermiddags i Västerhaninge. Tog ej notis om reg nr då jag ej läst denna tråd. Kanske var det denna bil som är föremål för tråden ?

Coolt men ba shit fan liksssom bar a ¨¨NU kyMMER liksOOM SOPOrthOJS maffIA pASSa Er

Seriöst!
Det e helg så jag bortser från det inlägget! (mitt eget med e hög på gräs efter klippning)
Du som jag har druckit öl hela helgen o tänker ej klart!
Grejjen e att de förmodligen knarkar.... å sådana skall man hålla sig ifrån oavsett. O försöka faktiskt låta snuten jobba lite...
Just my 2 cent

Släpade en pundarjäkel som gjort inbrott i polarens bil till polisen senast förra söndagen.. Han var precis utsläppt från polisen som jag bor granne med o ville ha en ny bil o åka hem i.. O ja han var påtänd..Vad han satt hos polisen för innan dom släppte ut han, Drograttfylla.

stulen hoj lördag natt i Solna, Råsunda

Min väns hoj blev stulen i Solna någon gång mellan fredag natt till söndag morgon nån som sett nåt skumt nära Råsunda? Var försiktiga med med era hojar som finns i närheten.

grabbar grabbar ni måste ha ett larm på era pärlor:huvet har ett par stycken kvar först till kvarn pm:a!

stulen i solna

Finns under forumet stulen, Är en Ninja bland de översta där....

Jag tror inte det går en natt utan att nån har varit och lyft på kapellet och studerat mitt larmade skivbromslås, de dagar hojen står ute.
Jag nästan längtar efter den natten när jag tar nån på bar gärning.. :)

Såklart någon som snott hans skyltar.

Ring polisen eller larmtjänst med informationen istället för att leka hjältar.

Njaaaa.. jag tror faktiskt inte skyltarna är stulna om jag ska va ärlig. ISF hade bilen vart lyst vilket den inte är nu!
Troligtvis används denna bilen i hans transportfirma då det är 13 brukare registrerade på bilen. Vi kan nog utesluta att det är just ägaren som kört bilen vid tidpunkten. troligvis någon anställd.
Värt att diskutera med ägaren!
..

Last edited:
Njaaaa.. jag tror faktiskt inte skyltarna är stulna om jag ska va ärlig. ISF hade bilen vart lyst vilket den inte är nu!
Troligtvis används denna bilen i hans transportfirma då det är 13 brukare registrerade på bilen. Vi kan nog utesluta att det är just ägaren som kört bilen vid tidpunkten. troligvis någon anställd.
Värt att diskutera med ägaren!
..

Suck.. Visst. Det kanske är rätt skyltar på bilen. Men ge mig en enda anledning till varför det är bättre att prata med ägaren än med polisen?

Det man helt enkelt får göra är att "låsa" en hoj av nyare modell runt om i vissa ställen av stan där det blir många stölder. Sätta sig i en skåpbil eller gömma sig nånstans o bara vänta. När de kommer så flyger man ura bilen/gömstället med några polare och ger dessa snubbar vad de tål. Och detta ska göras under bargärning som ex när de lyfter hojen eller liknande. Gör tillräckligt många detta så kommer inte våga sno ens hoj eller hojar för de tänker att man sitter och väntar på dem.

Jag har larm, abusskivbromslås, kätting som jag låst fast hojen med så de inte ska kunna rulla iväg den. Den är parkerad utanför min lägenhet, och jag bor i en mindre ort utanför Stokholm och lägenheten är i denna orts centrum så det rör sig en hel del skummmisar här. Bor även på bottenvångingen, visst jag har inte värsta hojen och det finns betydligt dyrare hojar att lägga mödan på men ändå vill jag inte bli av med den så jag är bereed. Kan säga att hör jag mitt larm tjuta så har jag lite grejer förbereda vid ytterdörren så det blir inte kul för h*rungen som försöker snå min hoj.

De vill bara lukta på sadeln..

Jag hade inbrott i min verkstad för många år sen men larmet skrämde tjuven. Han lämnade kvar en massa verktyg som jag lät polisen ta hand om för att kolla efter fingeravtryck. När jag efter nån vecka ringde och frågade hur det gick så fick jag beskedet att de minsann hade annat att göra än att hålla på med mitt inbrott. Det hade jag väl i och för sig märkt eftersom de tycktes ha hur mycket tid som helst för mig och min bil när jag kör till och från jobbet. Det handlar ju om prioritering. Men nu ville det sig så väl att han kom tillbaka och någon tog regnumret. En snabb koll visade att det var en känd pundare och inbrottstjuv. Honom ville jag ju ha tag i. Jag kollade upp var han bodde och tog med en skiftnyckel och en kofot. Han var inte hemma så jag bröt mig in i hans lägenhet och tog allt av värde. Jag fick faktiskt köra 2 gånger för att få plats med allt och det jag inte ville ha slog jag sönder. Det kom ett par pundarpolare till lägenheten medan jag var där och frågade efter honom. Jag sa till dom att jag tillhörde kriminalpolisen och att vi hade tagit honom. Om de inte försvann så skulle jag sy in dem också. På vägen hem från min verkstad samma kväll möter jag killens bil och han kör in till min verkstad så jag vände och körde efter. Forsättning följer annars blir det ju inte spännande... Erland.

Släpade en pundarjäkel som gjort inbrott i polarens bil till polisen senast förra söndagen.. Han var precis utsläppt från polisen som jag bor granne med o ville ha en ny bil o åka hem i.. O ja han var påtänd..Vad han satt hos polisen för innan dom släppte ut han, Drograttfylla.

usch fyfan... Bra jobbat!

Forsättning följer annars blir det ju inte spännande... Erland.

Rolig historia. :tummenupp

Tur att det gick bra denna gången då så att de inte hade vapen. För jag antar att värdet på grejerna var värda att riskera livet för.

Kan säga att hör jag mitt larm tjuta så har jag lite grejer förbereda vid ytterdörren så det blir inte kul för h*rungen som försöker snå min hoj.

Mmm.. Jävlar vad rädd de tre jugoslaverna med 9mm G17 Glock's ska bli när du står där i ytterdörren i din bamsepyjamas, gnuggar sömnen ur ögonen och viftar med ett paraply.

Att du sen, efter de skrattat, pekat och snott cykeln iaf, märker att du inte har med dig vare sig mobilen eller lägenhetsnyckeln gör ju det hela ännu mera fränt..

Last edited:
-Bilen är inte stöldanmäld.
-Skyltarna är inte anmälda stula.
-Bilen färg enligt bilregistret är mörkröd
-Den köptes av av LS den 2008-02-29. (Att publicera namn/personuppgifter på folk och hävda att dom är hojtjuvar är inte ok enligt svensk lag, så var lite försiktiga på den punkten)
-Ägaren innan det var K4 ELEKTRISKA AB som ägt den i 2 år. Innan det har det varit flertal privata ägare på den.
-Den är avställd sedan 2008-05-14
-Troligtvis avställd pga besiktningen som gjordes 2008-04-03
Då framkom följande:
2X POSITIONSLYKTA FRAM HÖGER UR FUNKTION
0 KRÄNGNINGSHÄMMARE STAG FRAM HÖGER GLAPP
0 GOLV ROSTSKADAT

Jag hade inbrott i min verkstad för många år sen men larmet skrämde tjuven. Han lämnade kvar en massa verktyg som jag lät polisen ta hand om för att kolla efter fingeravtryck. När jag efter nån vecka ringde och frågade hur det gick så fick jag beskedet att de minsann hade annat att göra än att hålla på med mitt inbrott. Det hade jag väl i och för sig märkt eftersom de tycktes ha hur mycket tid som helst för mig och min bil när jag kör till och från jobbet. Det handlar ju om prioritering. Men nu ville det sig så väl att han kom tillbaka och någon tog regnumret. En snabb koll visade att det var en känd pundare och inbrottstjuv. Honom ville jag ju ha tag i. Jag kollade upp var han bodde och tog med en skiftnyckel och en kofot. Han var inte hemma så jag bröt mig in i hans lägenhet och tog allt av värde. Jag fick faktiskt köra 2 gånger för att få plats med allt och det jag inte ville ha slog jag sönder. Det kom ett par pundarpolare till lägenheten medan jag var där och frågade efter honom. Jag sa till dom att jag tillhörde kriminalpolisen och att vi hade tagit honom. Om de inte försvann så skulle jag sy in dem också. På vägen hem från min verkstad samma kväll möter jag killens bil och han kör in till min verkstad så jag vände och körde efter. Forsättning följer annars blir det ju inte spännande... Erland.

Så hur slutar det då? Ring polisen om du har haft inbrott!?

Såg två polisbilar som såg ut att ha prejjat ut en mörkröd, äldre Van i vägkanten i eftermiddags i Västerhaninge. Tog ej notis om reg nr då jag ej läst denna tråd. Kanske var det denna bil som är föremål för tråden ?

Låter som att det kan vara den bilen!.. Skulle va kul att veta! Kan man ringa polisen och fråga om det tro?

Jag tror ni går på fel person. Den ägs sedan 2008-05-22 av en körkortslös född -83 från Huddinge!

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti