Lämnar ni ut regnr när ni säljer era hojar?

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Säljer just nu min hoj och en person har frågat efter regnumret. Brukar ni lämna ut det eller väntar ni tills ni se att personen är seriös (t.ex. om de ringer och boka tid att titta på hojen)?

Kolla att hans telefonnummer stämmer. Han vill troligen hade det för att kolla försäkringskostnad. Kan vara bra om hans nummer går att hitta på eniro. Då har du lite kött på benen om den skulle bli snodd.

//Dafe

Jag ser inga problem med att visa regnr....som köpare undrar man vad säljaren vill dölja när de inte visar nummret=/

Brukar lämna ut på begäran. Är man kinkigare än så ska man väl inte ha den på när hojjen står på gatan. Dumt att ha den i annonsen men skulle inte titta på en hoj jag inte fått regnr på först. :fakta

Ser ingen anledning att inte lämna ut det, stör mig fan på folk som suddar ut det på bilder, har de nått att dölja tänker jag då..
Det är iofs vid bilköp man kanske inte skyltar med vart man har en fin sporthoj ståendes, men iaf om de ringer och frågar så..

Borge väl egentligen va skit samma. Kör man rundor ser ju typ 1 miljon människor regskylten på en dag!

Tack för era snabba svar! Har nu svarat med regnr osv.

Kommentaren "Är man kinkigare än så ska man väl inte ha den på när hojjen står på gatan" var väldigt bra tycker jag! :tummenupp

Frågan är väl snarare, varför ska man inte lämna ut registreringsnumret? :va

För att man inte vill att nån ska komma och hämta hojjen utan att betala. Skulle aldrig ha regnr med i annonsen. Blir ju lite som en webbshop för tjuvar :huvet

Men som nån skrev så syns det ju när man är ute och kör så man kommer ju aldrig helt undan :)

Last edited:
Är man kinkigare än så ska man väl inte ha den på när hojjen står på gatan.

Helt sant! Är man ute efter att sno hojjar kan man ju precis lika gärna sätta sig och glo på regskyltar vid vägkanten för att sedan kolla upp adressen till ägaren..... :fakta

Rent fånigt att sudda ut regnummer i annonser enligt min mening.

Det är därför min hoj inte står på min adress. men kollar man mitt regnr så kommer kommer man hem till mig.

Lämnar alltid ut reg.nr.
Jag kollar alltid upp fordon jag köper, ringer de 2 tidigare ägarna (får 2 på vanlig upplysning) och hör om historiken på saker o ting så kan ju ogärna neka någon att göra samma sak om mina grejer.

Jag skriver inte ut reg nr i annonsen, men om någon ringer och frågar efter det så lämnar jag givetvis ut det.

jag tycker inte heller det spelar någon roll om man lämnar ut regnr..
Någon kan väll lika gärna verka vara intresserad och seriös och komma och titta på hojen och sen plocka den, utan att då veta regnr i förväg liksom..

För att man inte vill att nån ska komma och hämta hojjen utan att betala. Skulle aldrig ha regnr med i annonsen. Blir ju lite som en webbshop för tjuvar :huvet

Men som nån skrev så syns det ju när man är ute och kör så man kommer ju aldrig helt undan :)

Oki, så när lämnar du ut registreringsnumret då? folk som ringer kan ju också vara tjuvar :gnissla

Var inte svårast att hitta namn nummer och adress till dig, inte så många i Sverige med ditt namn (1 :)) så att oroa sig för att lämna ut reg.nr känns onödigt, och om du inte har hojen hemma så spelar ju reg.nr liten roll.

Tror ändå de flesta som vill ha reg.nr ska kolla upp den, som någon/några sa så kan dom ju lika gärna komma och kolla på den sen rycka den då dom vet hur den står förvarad etc.

E helt okej för mej,hojen står inte på samma adress som står på regpappret.

Skriver ut numret i annonsen så slipper folk ringa och fråga innan dom upptäcker att dom ändå inte har råd med försäkringen.

Hojen står i närheten av min adress men det finns ingen koppling mellan vilket garage som hör till vilken adress.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back