Kan plötsligt inte skicka sms (hamnar i utkorgen)!

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
Halloj!

Det är så att jag har låst upp min ny-begagnade SE K800i för att kunna använda mitt Tele2-abbonemang. Det var för två dagar sen, allt funkade som det ska. Men idag så kan jag inte skicka sms. När jag skicka sms så hamnar de bara i utkorgen. Det funkar hur bra som helst att ta emot sms samt att ringa.

Sim-kortet kan det inte vara fel på, då jag kan stoppa tillbaka det i den gamla telefonen och där fungerar det att skicka sms.

Jag återställde inställningarna till de normala. Nummret för inställningarna för sms (servicecenter) ska vara korrekt: +46707990001

Har sökt på nätet efter felet. Det har hänt andra än bara mig, men jag fick inte ut någon lösning på det hela. Ni kanske kan veta vad felet kan vara. Orkar verkligen inte gå tillbaka till min ännu mer gamla telefon! :(

Skaffa rätt SMS inställningar för den nya operatören kanske?

För du låste upp den för att använda en annan operatör va?

hade exakt samma problem för några dagar sen fast med telenor, ena sekunden skickade jag för glatta livet och sen kom inget fram, hamnade i utkorgen. det gick dock över på några timmar och sen kunde jag skicka igen :)

Det var mer med mobilen att göra, inte tele2. Det verkar ha löst sig nu... efter två stycken totala återställningar. :)

Tjena jag har fått samma problem nu.. blir galen! har gjort 5 totala återställningar men funkar endå inte!:mad: vad ska jag göra :O?

Last edited:
Tjena jag har fått samma problem nu.. blir galen! och ska göra en total återställning i mobilen men då begär dom en "säkerhetskod" vart finns den koden?
Säkerhetskod? Säker på att det inte är telefonlåskod?

Är det en SE testa med 0000.

Kan säga att min inte var så perfekt som det var. Telefonen verkar ha svårt att få kontakt med 3G-nätet av någon anledning.

Ibland helt plötsligt så lyckas jag få kontakt och då funkar det som det ska. Annars står det "Fel på Internetprofil osv...."

hej, jag har samma problem, fast jag har haft min i mer än i ett år, först kunde jag messa, men sen en dag så gick de inte att skicka. fattar inte vad som e fel, de går itne att skicka till någon, inte ens mig själv, vafan e problemet, blir galen =(:banana

hej, jag har samma problem, fast jag har haft min i mer än i ett år, först kunde jag messa, men sen en dag så gick de inte att skicka. fattar inte vad som e fel, de går itne att skicka till någon, inte ens mig själv, vafan e problemet, blir galen =(:banana

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år