Hjälmar med inbyggt solskydd

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jag har en Caberg Justissimo, den har en feature jag tycker är helt enastående nämligen inbyggda "solglasögon", ett extra visir man fäller ner innanför det ordinarie när man känner sig lite ljusskygg. Då slipper man allt av/på med solglasögon och man slipper ha tonat visir.

Men jag är missnöjd med den av en helt annan anledning, vindbruset i den är nämligen helt överjävligt! Så min fråga är, kan någon rekommendera en kvalitetshjälm MED en liknande visirlösning, men UTAN ett så ofantligt högt vindbrus?

(jajaja, öronproppar och så vidare, jag vet, jag vill bara ha hjälmtips, det är ju bäst att tillägga det.) :tungan

Öronproppar? (Det finns inga tysta hjälmar.)

:7peta

Jag är fortfarande optimist. :D

Nog har jag provat tystare hjälmar. Men om vi säger som så, finns det alls några kvalitetshjälmar med samma feature?

Last edited:
Schubert S1 har inbyggt solvisir, men jag har ingen aning hur mycket den låter. Ska finnas några till med inbyggt, de flesta är öppningsbara. Caberg ska väl dessutom släppa en kolfiberhjälm snart?

Jag hade en Justissimo förut men köpte en XR1000 nu då jag inte hittade någon med inbyggt visir i tid som jag var nöjd med, och jag kan säga att XR1000 hjälmen är tio gånger sämre vad det gäller vindbrus (turbulens under hjälmen). Nästan så jag hellre tittar på TV än åker hoj nu innan jag fått tag i whisper strip att sätta dit. :rolleyes:

Last edited:
Schuberth S1 is the shit!

garanterad max 85db i 100km/h....och den är riktigt tyst. Dessutom saknar den helt lyfttendenser, immar inte igen. enastående ventilation och sitter som en smäck i 300km/h. FC-Moto kränger dom för 2800:- och här i Sverige ligger de runt 5600:-

Last edited:
schubert s1 är den idag tystaste hjälmen som finns 85 db och den är väldigt bekväm,kanske något tung ca 1500g. titta på schuberth.com
kostar ca.5300:-

Nolan N84 har ett solvisir på utsidan. Har för mig jag sett nån nolan hjälm med solvisir på insidan också..men hittar inte åt nån sån nu iaf så jag kan misstagit mig...
Ett par SCHUBERTH hjälmar finns med "innersolvisir" också ser jag.

EDIT: humm...hur kommer de sig att jag inte såg de tre senaste inläggen innan jag svara...jaja...

Last edited:
Hjc fs-10!? i komposit, finns en i kolfiber med.
Har aldrig kört med npn så jag vet inte om dom e tysta men jag tänkte köpa en och testa iaf för ingen hjälm i världen låter nog mer än den jag har nu, känns som jag bredvid ett jetplan när man kört en sväng.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back