Köp av hylsnyckelsats

Appropå momentnyckel från micro, dom verkar ha lite konstiga enheter:

""Momentnyckel 1/2""-anslutning av kromvanadiumstål." Industrikvalitet. Omställbar höger-vänstergång. Graderad i kilopundmeter och footpounds. Momentområde: Kpm 1.4-20.7, footpounds 10-150."

Är det bara jag som fått hjärnsläpp, eller vad FAN är en "kilopundmeter"? =DD
Och varför har den inte Nm-skala?

""Momentnyckel 1/2""-anslutning av kromvanadiumstål." Industrikvalitet. Omställbar höger-vänstergång. Graderad i kilopundmeter och footpounds. Momentområde: Kpm 1.4-20.7, footpounds 10-150."

Kraften 1 kilopond är lika med 9,80665 newton.

Tacka vet jag Bahco, de har bara Nm så är det ingen risk att man läser av fel heller. :)

Missnöjd över Biltema-verktygens ofta rätt dåliga passform. Fungerar på kort sikt men på längre sikt skulle jag gå på Bahco!

Har den stora Bahco-satsen som visades tidigare i tråden, och den är riktigt nice. Dessutom fick jag den i julklapp så jag slapp lägga upp egna surt beskattade pengar för den. :D

Övriga verktyg jag har köpt (för min egen veckopeng) har varit blandat Bahco, Teng Tools och AmPro, funkar bra allihop.

AmPro är helt OK kvalitet för hobbybruk, till schyssta priser, säljs av Swedol (finns kanske hos andra också). En fördel med Swedol (för oss som skruvar med gamla amerikanska bilar bl.a.) är att de har ett stort utbud av tumverktyg

Har den stora Bahco-satsen som visades tidigare i tråden, och den är riktigt nice. Dessutom fick jag den i julklapp så jag slapp lägga upp egna surt beskattade pengar för den. :D

Övriga verktyg jag har köpt (för min egen veckopeng) har varit blandat Bahco, Teng Tools och AmPro, funkar bra allihop.

AmPro är helt OK kvalitet för hobbybruk, till schyssta priser, säljs av Swedol (finns kanske hos andra också). En fördel med Swedol (för oss som skruvar med gamla amerikanska bilar bl.a.) är att de har ett stort utbud av tumverktyg

Skulle också vilja pusha lite för Swedol! Dom har ett grymt utbud till riktigt bra priser, och oftast bättre kvalité än vad priserna visar till.

Missnöjd över Biltema-verktygens ofta rätt dåliga passform. Fungerar på kort sikt men på längre sikt skulle jag gå på Bahco!

Det var lite det som var min tanke, jag kör med en billig clasohlson sats idag och är riktigt missnöjd framförallt med passformen på de mindre hylsorna.

...

Säljer swedol till privatpersoner?

Har hylssatsen från bacho som är på första sidan, och jag kan säga att jag är glad över att ha den. Har inte hittat något som jag är missnöjd med.

Har inte rundat en skruv sen jag köpte den hylssatsen.

Köp:tummenupp !

Både Kamasa och Bahco är svenskt så kör på det och sponsra våra inhemska företag! Kamasa är för övrigt världsledande inom hylsnyckelteknik, det säger sitt.

Edit:
Är kluven i frågan men hade helt klart letat upp den sats jag kan tänka mig i de bådas modellkatalog och valt det billigare alternativet av de två ovan nämnda tillverkarna och ingen annan.

Är Bachos svenskägd så är jag neger.

http://www.snaeurope.com/

Jag har den stora bacho-satsen. Köpte även deras 3/8" sats. Jag köpte dem på harald nyborg. 1700:- för båda två! Det är riktigt bra pris :) Så kolla om de har kvar erbjudandet. Sist jag kollade hade de det fortfarande iaf.

En perfekt omfattning på skalan för mc. Ffa M6-M8 i alu.
Sen köper man en stor momentnyckel som överlappar denna lilla så är man "hemma".

Pexis :tummenupp Kompletterat med biltemas 20 - 200 och en drös med adaptrar fram å tebax mellan 1/2", 1/4" & fan och hans moster så drar man av det mesta :)

БОБАН;3605910 skrev:
Finns den på deras webbshop hittar inte den inte där iaf...?:confused:

Den minsta börjar vid 10 nm...

Å fan... Har de inte kvar den i sortimentet?

Psst... Det heter Newtonmeter (Nm), inte nanometer (nm) :pannkyss

Last edited:
en liten update på denna: Bahco satsen från jula var nersatt från 1999 till 1299 i butik så den blev det. Jag har inte hunnit använda den så mycket än men det jag har använt har vart jävligt bra, är riktigt nöjd :)

Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad