Ducati ger ju sporthojar dåligt rykte ;)

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Hehe... Titta under min Avatar... ;) Gixxer K7 - allt utom bromsarna är bättre :tummenupp (Visserligen orättvist att jämföra en -99:a med en -07:a... men jag har aldrig testat en bättre hoj än den jag har nu)

Jag vet vad du åker på,men du högg i alla fall...:tummenupp

ända som var coolt med gula bilen var de sköna hoppet över krönet :)

ska man tävla mc mot bil så borde det vara i samma genre, typ motard mot rally med slicks. f1 mot gp osv. annars jämför man äpplen med appelsiner i stället för äpplen med päron (eftersom man egentligen kan jämföra bil och mc)

Filmen är ju gjord av engelsmän med en engelsk bil på en bana i England.
Dom vill ju såklart framstå som spjutspetsen inom bilbyggarkonsten.
Vad ska man då jämföra med om inte en italiensk motard med en trött farbror på....:D

Bara att inse - bilar har mer gummi i backen än en hoj... Man kör inte ifrån en polisbil hur som helst på okänd, kurvig väg.

En nedlastad v70 är inte så himla svettig att köra ifrån med en sporthoj. Här jämförs ju en supersportbil mot en ganska normal/mild hoj. :D

Det är absolut inga problem att hänga på hojar om vägen svänger lite med en halvpotent bil, är det tight nog, och en hel del inbromsningar så lär det vara en naturbegåvning på bågen för att åka ifrån en medelmåtta i bilen.

Olika bra på olika saker - men vill man åka fort i bil kostar det enormt mycket mer än på hoj (men så är insatserna lite annorlunda med).

Superlight R500 är bland det hårigare Caterham bygger (och en sådan är så nära riktig sjua man kommer, det är fina bitar), effekten är inte allt, vikten är det intressanta med det bygget.

/J

Det är absolut inga problem att hänga på hojar om vägen svänger lite med en halvpotent bil, är det tight nog, och en hel del inbromsningar så lär det vara en naturbegåvning på bågen för att åka ifrån en medelmåtta i bilen.

Olika bra på olika saker - men vill man åka fort i bil kostar det enormt mycket mer än på hoj (men så är insatserna lite annorlunda med).

Superlight R500 är bland det hårigare Caterham bygger (och en sådan är så nära riktig sjua man kommer, det är fina bitar), effekten är inte allt, vikten är det intressanta med det bygget.

/J

Men en halvbusig hoj har väl i regel bättre bromsar(bromsar snabbare) än en halvpotent bil?

Aahahahah... ja! Ducatis alla modeller ska alltid kroscha alla fyrhjuliga fordon över allt oavsett förare annars ger de sporthojar från japan dåligt rykte? :dummer
Klart, klarar inte en ducce det så klarar inte en japs det för alla vet ju att ducce står över japanarna. :yoparty

Men en halvbusig hoj har väl i regel bättre bromsar(bromsar snabbare) än en halvpotent bil?
Nope - en bil med feta däck bromsar bättre än en hoj.
Däremot, med upprepade bromsningar krävs det mycket bra bromsar på bilen - om de överhettar glaseras beläggen o det går åt pipan med bilen. De flesta bilar, även med ventilerade skivor, klarar inte några hårda, täta inbromsningar.... Hade en trimmad 93 Aero bakom mig (körandes Imprezan) när vi körde bakom 3 hojar på kurvig väg. Efter ca 10 minuter höll Aeron på att köra av pga broms-fade. :D Jag kände inga problem under hela färden på 40 minuter. Aeron kom in ca 2 minuter sen :rofl

igår på fifth gear körde en nyare lambo gallardo som va lättare och mer motor än gamla mot ducati 1098... tror de va v10 på 560 hk eller nått och antispinn o antisladd och massa lulllull men den fick spö av ducatin ändå..... men de va jämnt för lambons bromsar va mycke bättre..

Hehe... Titta under min Avatar... ;) Gixxer K7 - allt utom bromsarna är bättre :tummenupp (Visserligen orättvist att jämföra en -99:a med en -07:a... men jag har aldrig testat en bättre hoj än den jag har nu)

Har du inte sett att Aprilia konstruerat en ny 'leksak' nu?
Den har 200 hk , V4, och snygg är den med. :D
Eller 1098R:en? Den måste väl slå en tråkig japsare.. :gnissla

Har du inte sett att Aprilia konstruerat en ny 'leksak' nu? Den har 200 hk , V4, och snygg är den med. :D
Eller 1098R:en? Den måste väl slå en tråkig japsare.. :gnissla

Japp! Hade jag inte haft en fru som håller emot, hade jag definitivt hellre köpt en 1098R!! Att lägga 350 kSek på en hoj går ej i dagsläget... Frun vill hellre ha en öppen spis, bastu, jacuzzi, pool... listan är låång.
Fel också att jämföra - En gixxer moddad för 200k är nog oxå rätt bra... odiskutabelt är dock att de flesta Duccar är skitsnygga, men jag bryr mig mer om prestanda än utseende :)

(Missförstå mig inte - jag gillar konstigt nog Italienska hojar, men säg det inte till någon!)

Det är bara köpa. http://www.blocket.se/vi/16061730.htm?ca=10_s&last=1

Nu vet jag inte om just den där är jämförbar med filmen som TS postade, men slö lär den inte vara.

Automobil testade en Caterham (tror det var den jag länkade till på blocket) och den var snabbast på Gotland Ring av alla bilar de testat där. Inkl. Porschar, Audisar osv osv.

Kewla!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back