Nu har jag däcket, men ingen .. =(

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Jag har idag köpt bakdäck till min KTM 660 och "skulle bara handla slang till detta"... Det var ju inte så enkelt, ingen verkar ha detta hemma... :huvet

Är det någon i Malmö-området som har slang liggandes och vill sälja den får ni mer än gärna höra av er. Jag som tänkte byta däcket imorgon :va

Måste dimensionen på slangen vara exakt som däcket (160/62,5) eller fungerar det med tex 160/60 (säkert en dum fråga, men man vet ju aldrig!) =)

Hör gärna av er om ni har ngt liggandes!

Annonsen:

"Jag önskar köpa en slang till mitt däck som har dimensionen 160/625 17tum. Jag vet inte om det måste vara exakt!

Affär är endast aktuell om du finns i Malmö-området och har en till salu under helgen/ev mån-tis då jag annars beställer en ny på måndag. Anledningen är att jag skulle vilja byta däcket under helgen, och ingen butik i malmö med omnejd verkar ha denna dimension hemma =(

Väldigt tacksam om någon har en liggandes, slå mig en signal!"

Satt det inte slang i ditt gamla däck eller har den smällt? :va

Annars får du ta en sväng till Jonte Engdahls på Center Syd imorrn, han har slangar. Och nej, du behöver inte exakta dimensioner. Jag har t.ex. 160/60-slang och 150/70-däck på just nu, funkar kanon.

Super. Tack för infon!

Vet du/ngn om han har en massa slangar i lager alltid? Nu har jag näligen suttit i telefonkö 40 min för att förhöra mig. Jag vill helst inte köra dit från Malmö om det inte finns... Får väl bli att chansa annars!

Tack för all info!

Super. Tack för infon!

Vet du/ngn om han har en massa slangar i lager alltid? Nu har jag näligen suttit i telefonkö 40 min för att förhöra mig. Jag vill helst inte köra dit från Malmö om det inte finns... Får väl bli att chansa annars!

Tack för all info!

Jag har bara köpt en slang där men den hade han i lager... ;)

Har de inte slang kan du ju alltid ta med dig skinnstället och se om du kan provköra RC8:an istället så får du nåt ut av resan ändå... :tummenupp

HAHA, skulle jag tagit med mig! =)

Nejdå, de hade slang i lager.. Sen blev det byta av.. Dock lyckades vi få hål på slangen :huvet

Nåja, det är väl rookie-misstag. Men vi lappade ihop det med cykel-reperationskit :rolleyes: bara förr att försöka starta den och få köra fram och tillbaka på gatan. Efter många om och men fick vi kickat/sprungit igång det och gud vad skönt det var att vara uppe på 2 hjul igen! :tuttar

Nåja, får väl lämna in och byta slangen på verkstad så man har en hel slang i, är det totalt livsfarligt om man lappat med cykel-kit? Vågar jag ens köra hem den ca 2 mil? Eller det håller som på cykel? haha!!!

HAHA, skulle jag tagit med mig! =)

Nejdå, de hade slang i lager.. Sen blev det byta av.. Dock lyckades vi få hål på slangen :huvet

Nåja, det är väl rookie-misstag. Men vi lappade ihop det med cykel-reperationskit :rolleyes: bara förr att försöka starta den och få köra fram och tillbaka på gatan. Efter många om och men fick vi kickat/sprungit igång det och gud vad skönt det var att vara uppe på 2 hjul igen! :tuttar

Nåja, får väl lämna in och byta slangen på verkstad så man har en hel slang i, är det totalt livsfarligt om man lappat med cykel-kit? Vågar jag ens köra hem den ca 2 mil? Eller det håller som på cykel? haha!!!

Har kört tävlingsheat på lappade slangar så de borde nog funka...

Mvh
Mangan

Ja men dåså!

Då kan jag ju lätt köra hem den iaf.. Och sen kan det ju vara god idé att byta till en hel!!

Tackar!

Kör hem den och kör tills du ska bytta däck eller får punka igen. Din lappade slang kommer hålla lika bra som en ny. Är den tät när du sätter i den så är den tät tills det kommer en ny grej och trycker hål i lagningen.

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back