Mechanix Wear.

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Hoj
2007, Yamaha MT-01
Ja vem säljer dessa i sverige:confused: Moto GP mekanikerna använder ju dom så det kan ju inte vara skit.

En av de där modellerna, svarta orginal, har jag sett hos jänkebildelsförsäljare.

Att skruva med handskar är som att kn*lla med en regumerad rysk kondom...

Visst skyddar det, men det förtar all känsla.

Har bara erfarenhet av mekhandskarna och de är riktigt bra. Håller resten av deras produkter lika bra kvalitet är det bara att handla :)

Att skruva med handskar är som att kn*lla med en regumerad rysk kondom...

Visst skyddar det, men det förtar all känsla.

Ja stackars GP mekaniker som inte vet sitt eget bästa....

...Och formel ett

...Och rally..

..OSV OSV

Mechanix handskarna är dom bästa som jag har haft, och jag har gått igenom dom flesta. Dyra är dom, men det är det värt. Fast nu har jag ju sån tur att jobbet mitt har sagt att det ska vara som policy att alla andvänder mechanix handskarna, så nu kan jag norpa dom istället för att köpa, nyah nyah.

Och att dom ska ta bort känslan att meka med saker är bara sånt som folk som aldrig har lärt sig att meka med handskar säger. Klart fan du inte har någon känsla i dina uppsvullna chorizo fingrar med hud tjock som fotsulorna på en kenyansk barfotalöpare.
Sen om man har lärt sig att ha handskarna på vid mekning, det är först då man får känsla i fingrarna...skulle det sen krävas att man ska känna av en mikroskopisk repa eller skruva på en M4 mutter på ett knepigt ställe, kan man ta av dom, och vips så har man den där "känslan" som andra har mekat bort.

:fakta:

Mechanix handskarna är dom bästa som jag har haft, och jag har gått igenom dom flesta. Dyra är dom, men det är det värt. Fast nu har jag ju sån tur att jobbet mitt har sagt att det ska vara som policy att alla andvänder mechanix handskarna, så nu kan jag norpa dom istället för att köpa, nyah nyah.

Och att dom ska ta bort känslan att meka med saker är bara sånt som folk som aldrig har lärt sig att meka med handskar säger. Klart fan du inte har någon känsla i dina uppsvullna chorizo fingrar med hud tjock som fotsulorna på en kenyansk barfotalöpare.
Sen om man har lärt sig att ha handskarna på vid mekning, det är först då man får känsla i fingrarna...skulle det sen krävas att man ska känna av en mikroskopisk repa eller skruva på en M4 mutter på ett knepigt ställe, kan man ta av dom, och vips så har man den där "känslan" som andra har mekat bort.

:fakta:

Men var köper ni dom?????

Ni har helt rätt i att jag aldrig har lärt mig att meka med handskar, och då har jag ändå mekat med allt mellan klockor, rallybilar, jetmotorer och spaningskameror i flygvapnet, och då var man tvungen att ha handskar. (för att inte lämmna fett/hudrester i/på kamerorna).

Det spelar ingen roll om det är dom tunnaste kirurghandskarna och en hjulmutter till en scania, jag tycker att det är ytterst obehagligt att ha handskar på sig och det gör att jag inte får känsla i det jag gör.

Jag är fullständigt medveten om att mina händer inte har skinn som på den normala kontorsarbetaren, men det är inget problem för mig..

Last edited:
Ni har helt rätt i att jag aldrig har lärt mig att meka med handskar, och då har jag ändå mekat med allt mellan klockor, rallybilar, jetmotorer och spaningskameror i flygvapnet, och då var man tvungen att ha handskar. (för att inte lämmna fett/hudrester i/på kamerorna).

Det spelar ingen roll om det är dom tunnaste kirurghandskarna och en hjulmutter till en scania, jag tycker att det är ytterst obehagligt att ha handskar på sig och det gör att jag inte får känsla i det jag gör.

Jag är fullständigt medveten om att mina händer inte har skinn som på den normala kontorsarbetaren, men det är inget problem för mig..

Håller fullständigt med, men vissa aplikationer kräver att man tar i med hårdvantarna, såsom hjulbyte på ett långlopp eller däckkrängning eller liknande. Eller är det kanske så att jag har kukaskinn på fingrarna, så man är lite känslig:crash

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back