Tips på danskurser

Bodoe

Motorhaverist? Javisst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NSR 250 SP -90, Kawasaki KX 250 -91 (Elduro!), Kawasaki ZR750 Zephyr -97, KTM 450 SMR -04...
Om man vill gå på någon danskurs tillsammans med sin flickvän, vad bör man gå på? Tanken är inte att bli expert utan att ha kul!

Ge tips på dansstilar men även om ni har några specifika kurser/skolor att rekommendera (stockholmsområdet).

Bäst du går med din tjej iaf, har en arbetskamrat där frugan gick på buggkurs, träffade en annan man å drog. Haha, så även om du ska lära dig Lambada eller Limbo så hänger du me... :tungan

Ps, han kallas än i dag för Buggarn....

Det luktar pallplats i SM i toffelhjälte.

Å om det inte annat så är det så är det dags att komma ur garderoben! Prata med Jürgen så kan han säkert lära dig några trix..

Jazzdans verkar inte riktigt vara rätt spår tror jag, dock verkar det vara fart och fläkt i lindy hop.

Vad för ungdomliga danser finns det annars? Latino-danser, bugg...? Ska väl tillägga att man inte när nån Travolta men skulle vara kul att prova på nåt nytt och spännande och som man förhoppningsvis kan ta med sig något ifrån.

Jazzdans verkar inte riktigt vara rätt spår tror jag, dock verkar det vara fart och fläkt i lindy hop.

Vad för ungdomliga danser finns det annars? Latino-danser, bugg...? Ska väl tillägga att man inte när nån Travolta men skulle vara kul att prova på nåt nytt och spännande och som man förhoppningsvis kan ta med sig något ifrån.

Kolla de här polarna, ett par hiphopare som kör lindy. Hyggligt säkra...

http://www.youtube.com/watch?v=rWYZM4Wj7ZI

Ingen som gjort något liknande för skoj skull? Var det bara på mellanstadiet man gick på buggkurser och dyl?

Denna snubben är iaf rolig
[YOUTUBE-ID]dMH0bHeiRNg[/YOUTUBE-ID]

Ingen som gjort något liknande för skoj skull? Var det bara på mellanstadiet man gick på buggkurser och dyl?

1. Nej
2. Ja
Denna snubben är iaf rolig
[YOUTUBE-ID]dMH0bHeiRNg[/YOUTUBE-ID]

Försök inte förminska allvaret i detta. Kollade 25sekunder och blev bara irriterad för övrigt. Äcklig musik, fula jeans, ful tröja, ful kilel och sjukt äcklig dans.

Nu tycker jag ni är elaka. Vill han gå och dansa med sin tjej kan han väl få göra det?
Det är ju vida känt att ALLA killar blir tofflar så fort de får en flickvän, det är ju inget att sticka under stol med.
Dessutom tycker han kanske själv att det kan vara roligt att dansa? Inte måste man vara bög för det. :)

Dessutom tycker han kanske själv att det kan vara roligt att dansa?
Nja, faktiskt inte, men min flickvän gör det och tanken var att hon skulle få gå en sådan kurs tillsammans med mig i födelsedagspresent. :)

Jag tror fortfarande det måste finnas någon som har dans som intresse, även på detta mestadels "hårda" och homofobiska forum. :rolleyes:

Nja, faktiskt inte, men min flickvän gör det och tanken var att hon skulle få gå en sådan kurs tillsammans med mig i födelsedagspresent. :)

Jag tror fortfarande det måste finnas någon som har dans som intresse, även på detta mestadels "hårda" och homofobiska forum. :rolleyes:

Väckt med frukost på sängen (Smör, kakao och cocos på kuken) borde bara överaskning nog..

Men näää.. Danskurs i födelsedagspresent.. Jo jag tackar..

Vad ska du göra nästa år då? Knyppla ett lapptäcke fullt i rosor?

Näe. Ta å väx dig ett par för faan...

Nåja, vinkla in henne på lapdance och strippdans runt stång och helt plötsligt är kursen din födelsedagspresent istället.

Nyheter
Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back