Det ser ut som om det BLIR banbygge av Viking raceway!

De har iofs en "hyfsad" bit kvar att vandra men det politiska beslutet idag är ju klart positivt.

Såg på lokalnyheterna där de sade att det nu var 1.5 års överklagningstid på beslutet, men att de inte trodde att det fanns några kvar med argument att överklaga som skulle kunna ställa till problem. Miljöprövning är också kvar tror jag, det de godkände var detaljplanen för motorbanan.

Om 3-5 år skulle de kunna ha den första utbildningen på banan trodde de.

Hittar tyvärr ingen skriven källa som styrker detta, så ni får ta mig på ordet så länge :). Lär väl dyka upp på deras egen hemsida.

Låter fett :yoparty

Bara dom inte i efterhand kommer med cp ljudkrav som för Monzta eller hur det nu var när det i praktiken blev omöjligt att köra mc där....:mad:

http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=2069835

Miljöpartitets Georg Olsson är inte heller förvånad men lite uppgiven över resultatet.

– Det är tråkigt för utvecklingen i Enköpings kommun. Jag tror att det här kommer att försämra våra möjligheter att växa som stad

Jamenvaffa, hur kan ett stort internationellt intressant projekt någonsin påverka utvecklingen för staden negativt, och försämra möjligheterna till utveckling? Hur resonerar man då? Vilka argument kan man tänka sig? Miljötöntar!!!

"- Näe, Enköping har ju motorbana, usch, dit vill vi inte flytta vårt företag!"

Tjomenvisst, serru!

http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=2069835

Miljöpartitets Georg Olsson är inte heller förvånad men lite uppgiven över resultatet.

– Det är tråkigt för utvecklingen i Enköpings kommun. Jag tror att det här kommer att försämra våra möjligheter att växa som stad

Jamenvaffa, hur kan ett stort internationellt intressant projekt någonsin påverka utvecklingen för staden negativt, och försämra möjligheterna till utveckling? Hur resonerar man då? Vilka argument kan man tänka sig? Miljötöntar!!!

"- Näe, Enköping har ju motorbana, usch, dit vill vi inte flytta vårt företag!"

Tjomenvisst, serru!
såg det där med, fattar inte hur han tänker...

OM det blir så stort som det är tänkt kommer ju massor av företag att gynnas i närområdet, i början byggentreprenörer med deras underleverantörer och redan befintliga företag, sedan i förlängningen även nya, hotellbranchen( finns väl bara ETT hotell där nu?) eventföretag, restauranger, nöjesbranchen... osv

"Näe det där går aldrii!":huvet

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back