Ktm 690

Vilken affär säljer racing-varianten? :confused:


Ktm återförsäljare


racing variant sitter på min iaf.



Sitter det en plugg istället för lambasond i ditt avgasrör?? och isåfall går det att lägga tillbaka lambasonden till besiktningen ...

iof lär den ju gå som kalle anka med akra-race-slipon mappning och orginal dämpare... men bara den går igenom så...
 
Last edited:
Ktm återförsäljare






Sitter det en plugg istället för lambasond i ditt avgasrör?? och isåfall går det att lägga tillbaka lambasonden till besiktningen ...

iof lär den ju gå som kalle anka med akra-race-slipon mappning och orginal dämpare... men bara den går igenom så...

har för mig att där ska sitta en plugg i det, men jag bad dem att inte montera den, kommer att byta avgasrör inför besiktning då det går på en kvart att byta.
 
Är det nån som haft problem med att 690:in tvär dör ibland.
Verkar vara nåt glapp i styrboxen som sitter framför batteriet...

Trycker men på boxen så dör den direkt, FI lampan blinkar med
Den har bara gått 22mil

Nån som vet???
 
Du menar ljuddämpare ... eller :tungan

okej om man ska vara riktigt noga, hela avgassystemet, svårt att passa orginal dämparna på akra röret :rolleyes:

Vart hittar man sådant?
Bör väl passa nya 690 SMC 2008:a också då det är samma motor :va

det har jag faktiskt ingen aning om, det är iaf en kille här på forumet som racear med sin och nämnde att man kunde fixa det.
 
Last edited:

Bifogat

  • 76505099000.jpg
    76505099000.jpg
    22.3 KB · Visningar: 110
Finns det trimkit till 690 ,mer än helsystem,mappning ?

Det finns en vassare kam att sätta i... ganska kostsamt dock..
Kn filter, inte för att det gör så myckte skillnad men men... kanske lite ändå.
Kolla på ktm-sommer.de under "tuning"

Jag skulle vilja ha en etanolmapp... hade varit coolt.
Tror ni att det skulle gå?:hojsmilie
 
Sm-r

Då va man med i SM gänget:tummenupp. Va precis och hämtade nya hojen i kväll Faan vad nöjd jag är:yoparty
Från Lelles o hem sen en extra sväng så vart det 13 mil.

Det gick inte å få service förens om 3 veckor jag vill ju ha på helsystemet så fort jag har åkt 100mil:huvet
 
Då va man med i SM gänget:tummenupp. Va precis och hämtade nya hojen i kväll Faan vad nöjd jag är:yoparty
Från Lelles o hem sen en extra sväng så vart det 13 mil.

Det gick inte å få service förens om 3 veckor jag vill ju ha på helsystemet så fort jag har åkt 100mil:huvet

Då får man gratulera till en JÄKLA ROLIG HOJ:tummenupp
 
Då har jag lagt in en beställning på ett par Wings burkar. Priset blev 575 EUR inkl frakt.

Ska bli spännande och se resultatet om förhoppningsvis inte allt för lång tid :p
 
Då har jag lagt in en beställning på ett par Wings burkar. Priset blev 575 EUR inkl frakt.

Ska bli spännande och se resultatet om förhoppningsvis inte allt för lång tid :p

Det var ganska prisvärt !
Har du fått dom ännu?:tungan

Någon här som sett detta 1-1 system till 690n tidigare? :)

http://www.daniele-moto.de/artikel_details.cfm?ArtNr=GKT0A020EN

Ser fräsigt ut för utom loggan, den ser lite chinesiskt billig ut.
Men den går väl att maskera... :) Vad kostar det?
 
Last edited:
Det var ganska prisvärt !
Har du fått dom ännu?:tungan



Ser fräsigt ut för utom loggan, den ser lite chinesiskt billig ut.
Men den går väl att maskera... :) Vad kostar det?

De är i klass med Akrapovic :tummenupp

Liknande design och tillverkade i samma land som Akrapovic har jag för mej.

Felet är väl att de inte är så välkända än kanske.Förövrigt gör de bara numera till KTM verkar det som.De hade tidigare till andra hojar oxå.

Tyvärr verkar de dock inte ha helsystem på menyn vilket jag tycker är synd.
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top