Yamahas ttr motor trimmning?? (CH-Racing motoryckel)

draccatryck

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
Husaberg FC450 -07
Hejsan!
Har hört att på min Husqvarna(CH racing) motard att strypningen i motorn som är en yamaha ttr motor ska vara strypt i kamaxeln Tänkte fråga om det är nån här som vet hur det funkar? Och var man kan köpa en annan kamaxel och hur jag bytar den? Den som är lite mysko är ju att den toppar ju ungefär bara 90 med full gas. :va Hör av er. Är tacksam för svar!
MVH//Benny

Om det är denna motorn som sitter i en ttr 125.

2006_TT-R125E_detail_01_tcm36-74242.jpg

Så hade kompisens lillebror en sån, han bytte väl till helsystem och just kamaxel (kommer inte ihåg modell dock) vill jag minnas för att få lite snurr på den, bara att höra på någon yamaha-center om dom har mer saker till den motorn.

Empa skrev:
Om det är denna motorn som sitter i en ttr 125.

2006_TT-R125E_detail_01_tcm36-74242.jpg

Så hade kompisens lillebror en sån, han bytte väl till helsystem och just kamaxel (kommer inte ihåg modell dock) vill jag minnas för att få lite snurr på den, bara att höra på någon yamaha-center om dom har mer saker till den motorn.
Jo det är en sån! Jo min granne är yamaha återförsäljare han sa ju att det skulle gå att fixa men det skulle bli dyrt! :confused:
MVH Benny

draccatryck skrev:
Men du vet inte hur många hästar den är uppmätt eller uppskattad till?
MVH Benny

Inte en aning, vet inte hur många den har från början ens. Men bättre gick den även om det inte är någon raket. Mer vet jag inte faktiskt.

Empa skrev:
Inte en aning, vet inte hur många den har från början ens. Men bättre gick den även om det inte är någon raket. Mer vet jag inte faktiskt.
Okej!
Jo jag har faktiskt kollat på en del trim till ttr 125cc. Men som trim kam och cylinder lär ju inte va några problem. Men trim avgasrören till ttr blir nog lite svårare att få till när det är annan ram på min plus att ljuddämparen då kommer hamna på fel sida :va
MVH Benny

draccatryck skrev:
1567946 Okej!
Jo jag har faktiskt kollat på en del trim till ttr 125cc. Men som trim kam och cylinder lär ju inte va några problem. Men trim avgasrören till ttr blir nog lite svårare att få till när det är annan ram på min plus att ljuddämparen då kommer hamna på fel sida :va
MVH Benny

vart hittade du trim till ttr motorn?

//Henke

draccatryck skrev:
1567946 Okej!
MVH Benny
det har du rätt i, men frågan är hur mycket avgasröret kan göra. Öppna upp originalet istället. :tummenupp

Sen kanske du bör testa 125cc forumet, de kanske kan hjälpa dig bättre där.

hejsan :) sitter här me lite samma problem, vill stressa min ttr motor lite

Ja har en hemsida : http://www.procycle.us/ , om de kan va till hjälp

Gör de mycke om man bara byter kam eller måste man byta nå mer i motorn?

Bra sida :tummenupp Trimma denna makapätr. Höja kompet med planing är ju billigast den tycks ju tåla 13-1 trotts 2 ventiler endast. och portning skulle ju sitta fint endera porta förgasaren också eller byta till större på med ett tygfilter som på bilderna på sidan om du ni inte redan har det? och när man prtat kan man avgöra om det ska vara större krök eller inte utblåset bestämmer det!! krök kan ni ju snickra ihop själv och dämpare går bra med vad som hellst som har preforerat rör rakt igenom med lika stor dia som röret från cyllen. hotcamms kan man gärna sätta dit den vassaste såklart:tummenupp

hehe har iaf beställt ett BBR 150 cc från procykle till ttr nu ;) gick på 2.800 för allt ungefär :tummenupp . Tkr själv de ä duktigt billigt för en sån cylle ^^.
Väntar ängsligt på paketet nu :D

Bra sida :tummenupp Trimma denna makapätr. Höja kompet med planing är ju billigast den tycks ju tåla 13-1 trotts 2 ventiler endast. och portning skulle ju sitta fint endera porta förgasaren också eller byta till större på med ett tygfilter som på bilderna på sidan om du ni inte redan har det? och när man prtat kan man avgöra om det ska vara större krök eller inte utblåset bestämmer det!! krök kan ni ju snickra ihop själv och dämpare går bra med vad som hellst som har preforerat rör rakt igenom med lika stor dia som röret från cyllen. hotcamms kan man gärna sätta dit den vassaste såklart:tummenupp

Preforerat rör rakt igenom?
Svetsade ihop en helt egen ljuddämpare av elförzikad 2mm plåt ( tror ja ), blev asbra :) , men gjorde ingen insats alls till den :D . Men ja misstänker starkt att de blir kraftig turbulens som gör motstånd eftersom den går lika dåligt som me originaldämparen :gnissla .... Så ska väl göra en insats av sån där plåt me hål i och packa me stålull lr nå.....

Har fått 150 cc kittet nu :D ser skitbra ut, men väntar med att sätta på tills efter uppkörningen som kommer snart..... Men ja behöver en större förgasare!!!

Någon om vet en bra sida där de finns förgasare och väldigt gärna insug till TTR 125 motorn ??? Sidan ska helst va från sverige för sist ja beställde utomlands åkte ja på svinmycke tull :huvet

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back