turbo havari?

gsxr1100

black devil
Gick med
12 Jul 2007
Hoj
hayabusa turbo2000 suzuki gsxr1100
kjørte min hayabusa med mr turbo steg 1 kit på e6,plutselig kom det mye blå røyk ut av eksos. på retur slange fra turbo sitter det en liten eletrisk olje pumpe.
tror denne har stoppet under kjøring:mad: havarer en turbo om den ikke blir kvitt oljen?står en rayray ff40 turbo
på den.kommer olje ut på eksos side av turbo nå:(
hvem type fungerer evnt som en erstatter.
takker for svar
mvh

Om du får igång pumpen igen, ryker det fortfarande ur avgasröret?
Blir returen inte av med oljan, trycks den ut i avgas. Vissa aggregat överlever sådant, andra inte.

Du har nog inte havererat turbon.
Vanligt fenomen vid stopp i returen från turbon, oljan tar lättaste vägen, dvs ut genom lagringen in i turbin och kompressorhuset.
Byt din oljepump, och gör rent på trycksidan hela vägen från turbon till plenum så ska det nog lösa sig.
Vet inte hur känsliga lambdasonder är, eller om du har det på din hoj, det får nån annan svara på, men på bilmotorer ( som jag har reparerart )där liknande har inträffat har det inte uppstått nåt problem med dem.

Mvh Mården

re

Om du får igång pumpen igen, ryker det fortfarande ur avgasröret?
Blir returen inte av med oljan, trycks den ut i avgas. Vissa aggregat överlever sådant, andra inte.

pumpe stopper etter 3 sekunder dro av slang fra pumpe kom fortsatt olje ut på eksos side av turbo:( ryker som f
er vel et lager eller noe som er defekt da

pumpe stopper etter 3 sekunder dro av slang fra pumpe kom fortsatt olje ut på eksos side av turbo:( ryker som f
er vel et lager eller noe som er defekt da

olja som finns "acumulerat" i turbinhuset kan ta en stund att bli av med och då måste maskinen få gå en stund. jag skulle då ha provat att låta returen från turbon rinna ner i ett kärl under en stund för att se om oljeröken avtar ur avgaserna men då får man vara noga med att hålla oljenivån manuellt under testet.

Back