Slipon mot kåpan = Brand???

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
K5 Bana
Har skaffat ett slipon som monteras direkt under fotpinnen.
Burken är ca 25cm lång. Problemet är att det inte går att få den att sitta bra.
Tar den inte mot svingen så tar den mot fotpinnen eller sista biten på sidokåpan.

Frångan är om jag kan ha dämparn ligga mot plasten utan att det blir för varmt??

Så här ser dämparn ut: http://www.youtube.com/watch?v=Sq63RCCDc1g
På filmen ser det ju ut som den går fritt iaf.
Kanske fått fel mellanrör...

Verkar det fel e de säkert det! Men om du fått rätt prylar måste jag fråga: hur varmt blir de? Blir en sån burk varmare för att avgaserna e varmare närmre motorn, eller vad? För att smälta plasten får du nog komma en bit över 200. Grader allså... :) Å så jäkla varma brukar inga blås bli på utsidan...

Känns kanske fel väg att gå men en enkel grej kanske kan va att lura ut kåpan med en bricka eller två. Om det bara rör sig om mm vill säga.

nått är fel kolla med leverantören, hoppas att de lösesr sig...

Mejlade firman på andra sidan, dom bad så hemskt mkt om ursäkt ifall dom skickat fel rör.. Dom skulle kolla upp ordern och höra av sig.

Sätt en bit värmetålig matta på insidan av kåpan?

Finns redan en tunn värmematta där

Verkar det fel e de säkert det! Men om du fått rätt prylar måste jag fråga: hur varmt blir de? Blir en sån burk varmare för att avgaserna e varmare närmre motorn, eller vad? För att smälta plasten får du nog komma en bit över 200. Grader allså... Å så jäkla varma brukar inga blås bli på utsidan...

Känns kanske fel väg att gå men en enkel grej kanske kan va att lura ut kåpan med en bricka eller två. Om det bara rör sig om mm vill säga.

Har tänkt att sätta någon bricka för att minska trycket lite iaf..

Slutsats: Invänta svar från leverantören och sluta oroa sig för allt för hög värme =)

En annan fråga: Visst borde jag inte behöva hänga upp dämparn ngt? Den är ju så pass lätt och verkar sitta stadigt ändå...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd