CRF450HM -03 Söver sig

DRJones

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
R1-01 CRF450HM(såld)
Hej, hoppas någon har något tips som kan hjälpa mig.
Min hoj har helt plötsligt börjat att söva sig när man från låga varv ska ge fullt, hade inga problem i måndags när ja var ute men igår efter oljebyte i motor o låda så bara ville han inte gå som han ska alltså redan från start utan att kört en meter, händer även när man står still att den söver sig nästan när man ger fullt gaspådrag.
Har rengjort förknasaren o bytt till ett nytt rengjort luftfilter o bytt munstycken utan resultat, o de skumma e att den går "rätt" ok med choken i :huvet
Hoppas någon har tips som kan vägleda mig på rätt spår.

Tack på förhand

kolla decompvajern så den inte hamnat i kläm eller så, skall vara ett spel på 1 mm vid handtaget

Tack för alla tips, men nu har ja gått egenom hela förgasaren utan framgång :huvet
Blir knäpp på de här nu...
Jaja bara att söka vidare :mad:

Det finns det ingen, däremot varmstart.

Kolla avluftningsslangarna så det inte är stopp någonstans.

Ha ha ha...my bad:D
Klart det inte gör...så många olika hojar i garaget nu så jag har börjat blanda ihop dom...:gnissla :tummenupp

Med risk för att bli tjatig!! Men har du verkligen kollat förgasaren lös med flotörhuset fullt med soppa och visuellt sett en markant axpumpsstråle? Den ska vara väl synlig om man stoppar in ögat i gasaren OBS titta bakifrån Annars..............:näsblod

Med risk för att bli tjatig!! Men har du verkligen kollat förgasaren lös med flotörhuset fullt med soppa och visuellt sett en markant axpumpsstråle? Den ska vara väl synlig om man stoppar in ögat i gasaren OBS titta bakifrån Annars..............:näsblod

Haha kan helt ärligt säga att strålen tog mig i pannan hehe.
Nej den vart de inge fel på, ska testa o köpa ett nytt tändstift o sätta i, annar e de väl bara att gå vidare med o mäta elsystem..

Ja jävlar vad trött man kan bli på de här :huvet :huvet
Nu har ja även bytt insugs ventilrar o ändå har jag samma symtom.
Nån som vet en riktigt jävla duktig crf mekaniker i Jönköpings trakten??
Men säg för fan bara för allt i världen inte Ci:s.

Ja jävlar vad trött man kan bli på de här :huvet :huvet
Nu har ja även bytt insugs ventilrar o ändå har jag samma symtom.
Nån som vet en riktigt jävla duktig crf mekaniker i Jönköpings trakten??
Men säg för fan bara för allt i världen inte Ci:s.

Det låter fortfarande som ett förgasarfel förmodligen ett boss någonstans som du inte kommer åt, har hänt mig vart så illa att jag fick byta ut hela fuggen:gnissla (båtmotor) har du ingen kompisare ellr kan muta någon här på forumet att få testa deras fugge:tummenupp

Det låter fortfarande som ett förgasarfel förmodligen ett boss någonstans som du inte kommer åt, har hänt mig vart så illa att jag fick byta ut hela fuggen:gnissla (båtmotor) har du ingen kompisare ellr kan muta någon här på forumet att få testa deras fugge:tummenupp

Jag får helt enkelt göra så, o försöka få tag på någon som har en sådan förskitare o låna ut.
Jaja vi får hoppas på de bästa, o jag kommer uppdatera vidare om hur de går.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon