zx6rr 05 miniprojekt

Nu har jag fått på sadeln, var inte så bengligt jue. Satte på org avgas också, får se hur det fungerar. Måste fixa ny reghållare så man slipper denna syn !

Fint att man saknar lås till cutsen/passagerarsadeln, vem fan säljer det liksom när nyckeln ändå endast passar denna :va

Aja har en del andra problem nu, el problem. Vänster reglage med blinkers ljus å tuta tex. Det finns utöver den stora kopplingen, en liten sådan som är rätt kort, var ska den kopplas till. Kommer elsladdarna till ljus, blinkers etc endast på höger sida? Verkar bli lite långt.

Sen undrar jag hur jag ska göra när jag monterar på org handtag, måste jag ta bort hela övre "kronan" eller vad det heter, för att "trä" på handtaget? Måste dessa sedan dras om med x antal newton?

Sist denna gång undrar jag var signalhorn och fläkten ska sitta? :va Är det verkligen framför kylaren, verkar så himla trångt för fläkten där?

Jättetacksam för svar.

Bifogat

• DSC01211.JPG
    DSC01211.JPG
    55 KB · Visningar: 95
  • DSC01214.JPG
    DSC01214.JPG
    67.4 KB · Visningar: 115
  • DSC01215.JPG
    DSC01215.JPG
    53.1 KB · Visningar: 97
Jahaa, ja då fattar jag...
Men vad va de Jimmy inte höll som ni kom överens om?

Ja ju mer man skruvar o grejjar o donar o kikar o kollar o fixar osv så lär man sig :D

Var bla tvungen att köpa stöd ;) Lite småpryls som inte var med, tex låset till cutsen. men köpt är köpt å jag ångrar det inte, den kmr bli fin :yoparty

Men någon som kan se på bilderna? :tummenupp
Tuta, fläkt..

Lilla sladen vid handtaget ska nog sitta i kopplinsgreppet, och tutan brukar sitta skruvar i undre styrkronan.

Tuta framför kyl, fläkt bakom!

Tackar, ska kika på det.

Lilla sladen vid handtaget ska nog sitta i kopplinsgreppet, och tutan brukar sitta skruvar i undre styrkronan.

Tackar. Men det skall alltså finnas ett "uttag" i kopplingsgreppet?
Ska man dra åt cliponet med ett bestämd kraft? Eller ska jag köra på känn.

Hur fungerar frambromsens koppling till baklyktan, vad är det för sladd som ska till (från motorn) till bromsen som sedan gör att det lyser när man bromsar?

Tacksam igen!

Tackar, ska kika på det.

Tackar. Men det skall alltså finnas ett "uttag" i kopplingsgreppet?
Ska man dra åt cliponet med ett bestämd kraft? Eller ska jag köra på känn.

Hur fungerar frambromsens koppling till baklyktan, vad är det för sladd som ska till (från motorn) till bromsen som sedan gör att det lyser när man bromsar?

Tacksam igen!

Uppupp! Ska man ha momentnyckel till att dra åt bulten till övre kronan? Till org cliponen (styrhandtagen) skall dessa bara dras åt tills det inte går mer?

// j

Uppupp! Ska man ha momentnyckel till att dra åt bulten till övre kronan? Till org cliponen (styrhandtagen) skall dessa bara dras åt tills det inte går mer?

// j

dra muttern så den sitter, behöver inte ta i så du gråter...
I kopplingspumpen så sitter det 2 stift som du ska koppla in sladdarna på, är till för att systemet ska känna om du har kopplingen inne när du trycker på startknappen, för har du växel i och du försöker starta så blir det inge bra=)

dra muttern så den sitter, behöver inte ta i så du gråter...
I kopplingspumpen så sitter det 2 stift som du ska koppla in sladdarna på, är till för att systemet ska känna om du har kopplingen inne när du trycker på startknappen, för har du växel i och du försöker starta så blir det inge bra=)

Vad mycket säkerhetsgrejer det är på nyare hojar hehe.
Men sladdarna för bromsljus då, var finner jag dem??

snart elschema :tummenupp

Vad mycket säkerhetsgrejer det är på nyare hojar hehe.
Men sladdarna för bromsljus då, var finner jag dem??

snart elschema :tummenupp

Jag har inte hittat ngt för bromsljus än. Har satt på fläkt och snart tutan, hur fungerar tutan, vad är det för sladd som gör att den tutar?

tacksam för svar.

/ j

Hur menar du att den ska sitta i kopplingsgreppet?
Är bara dessa två kvar + att jag vill veta hur man "spänner" frambromsen. Har redan på det mesta som går, men det tar ändå emot styret när man håller in någorlunda hårt.

Hur fungerar bromsljuset, när man bromsar med frambromsen. Hur fungerar en front brake light switch, känner den av att man bromsar?

Efter dessa tre saker kan jag börja rulla förmodligen.

// jonathan

Bifogat

• DSC01239.JPG
    DSC01239.JPG
    72.9 KB · Visningar: 51
  • DSC01240.JPG
    DSC01240.JPG
    67.2 KB · Visningar: 51
Last edited:
Hur menar du att den ska sitta i kopplingsgreppet?
Är bara dessa två kvar + att jag vill veta hur man "spänner" frambromsen. Har redan på det mesta som går, men det tar ändå emot styret när man håller in någorlunda hårt.

Hur fungerar bromsljuset, när man bromsar med frambromsen. Hur fungerar en front brake light switch, känner den av att man bromsar?

Efter dessa tre saker kan jag börja rulla förmodligen.

// jonathan

Måste den för tillfället "lösa kopplingsladden" på reglage för blinkers tuta mm vara inkopplad för att ljus ska fungera? Endast parkeringsljusen fungerar. Och om jag blinkar visar inte displayen det. Vad göra :va

jag ska leta på ett kopplingschema så ska jag försöka hjälpa dig...
Dom bilder du har som visar dom små "kablarna" är inte det jag tänkte på, du kan väl skicka ett PM med telenumer så kan vi ta det på telefon om du vill så går det fortare=)

jag ska leta på ett kopplingschema så ska jag försöka hjälpa dig...
Dom bilder du har som visar dom små "kablarna" är inte det jag tänkte på, du kan väl skicka ett PM med telenumer så kan vi ta det på telefon om du vill så går det fortare=)

Den går endast att starta på neutral.
Har checkat säkringar mm nu som enligt mig var hela (finns det några fler än i fuse-boxen?), men blinkers och hel/halvljus visas inte på displayen. Nyladdat batteri.

Måste jag ned innanför luftburk mm?

Jag saknar en front brake light switch, en clutch switch, rälät till blinkers som sitter under cutsen och så undrar jag vad en licence plate light connector är?

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=181429

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...