Helt underbart...och lite störigt...

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Fireblade 08!
Fick min hoj i fredags (cbr600rr 08), satte på mig mitt splitternya berik ställ som jag fick dagen innan (stelt som in i), o körde ut från firman.
Körde ca 7 mil första dagen, glad som faaan. Nästa dag ska jag köra med min polare, åkte 14 underbara mil runt om i skåne (Häckeberga, sturup, anderslöv osv.) När vi kommer hem vet jag inte riktigt var jag ska ha hojen i och med jag inte fått garage än så jag klipper ner buskarna till min altan och tänker ha den där sålänge. ner till altanen är det en liten jordbacke där buskarna växer, även en kant ner från asfalten. Jag ska leda mcn ner men när framhjuler kommer över kanten får hojen vikt åt höger, dvs jag kan inte hålla den upprätt. Hojen trillar i slowmotion mot busken, träffar en gren som slår av en svart plastbit (2*5cm) precis intill kåpglaset :huvet Som tur e håller busken hojen någorlunda upprätt så den trillar aldrig helt men fy fan vad surt d e efter 2 dagar. Som tur e hade jag min kompis med mig som hjälpte hojen upp snabbt. Limmade fast biten igen, ser ganska bra ut men man ser ett streck.
Nu några dagar senare har man kört 55mil och är inte lika arg längre. Tur att det är så roligt att åka hoj :)

ptja.. de e först några dagar efter första skönhetsfelet på hojen som man kan börja köra på riktigt, ju värre skönhetsfel på hojen ju roligare kan man ha =)

ptja.. de e först några dagar efter första skönhetsfelet på hojen som man kan börja köra på riktigt, ju värre skönhetsfel på hojen ju roligare kan man ha =)

Sant, den e ju till för att köras o brölas med :yoparty
Skön kommentar, känner mig inte lika ledsen nu :tummenupp
Händer detta alla med ny hoj eller? Många man frågar har det hänt något iallafall.

Händer detta alla med ny hoj eller? Många man frågar har det hänt något iallafall.

tappade förra hojen ca 5 ggr, så lär ju göra detsamma med min nya. sprillans nyakåpor på min kawwa. kör dock med kracshtanken ;) skaffa puckar, det hjälper :tummenupp hehe

:)

Alla händer det tydligen inte, fråga mig inte hur men min hoj va tamefan i mint condition när jag köpte den. 1200 mil o typ 4 år gammal men fan inte en repa på den :va
Nu däremot ser man att den används, saknas en bit på sidkåpan o lite smått o gott :tummenupp
Fast jag har ett helt splitternytt kåpset liggandes i förrådet så nästa ägare oxå kan få en helt felfri cykel :D

:)

Alla händer det tydligen inte, fråga mig inte hur men min hoj va tamefan i mint condition när jag köpte den. 1200 mil o typ 4 år gammal men fan inte en repa på den :va
Nu däremot ser man att den används, saknas en bit på sidkåpan o lite smått o gott :tummenupp
Fast jag har ett helt splitternytt kåpset liggandes i förrådet så nästa ägare oxå kan få en helt felfri cykel :D

Ja jag fattar inte. Dem måste ha mesat sig fram :tungan
Någon som har kåpset till cbr600rr 08?
07:an passar lika bra va?

Då é den ju inkörd

:tummenupp

Själv la jag mig ner på Kinnekulle efter 4 dagar på hojen (ny 2007:a), Lowsider, skrapade hela sidan.

Men som någon sa tidigare i tråden, nu kan man köra utan att tänka på att ådra sig några små "skrapsår", de finns ju där redan:)

Den här har jag haft mycket roligt med! Ser ut som den gör efter en lowside på min allra första bandag 2001, men går bra och nu räcker det ju med trafikförsäkring :tummenupp Kraschpuckar är guld!!

Bifogat

• Tight-fit-ss.JPG
    Tight-fit-ss.JPG
    82.7 KB · Visningar: 257
Fick för att köra i november förra året när jag precis fått hem hojjen, regn och grus + taskiga däck ledde till en fin nerläggning i en mycket trafikerad rondell! =) Wheeeeee

Jag kom 36 mil med min förra när den var språjlans innan jag gjorde ungefär samma sak på en trottoarkant..

"..the first cut is the deepest"

Jag har fått lära mig att det är inte frågan OM man tappar den, utan NÄR man gör det....

Har ni inte helförsäkringar eller vad är problemet? Minsta repan i min hoj och jag skulle utan en suck betala 3000:- i självrisk för att få den i nyskick.

Och till TS, mycket tråkigt (extra trist med en sprillans ny hoj) men man lär sig ju av sina misstag, alltså ALDRIG mer leda sin mc, hoppa upp på den och rulla med full kontroll istället.

Jag tappade min 125a för första gången igår. Jag, dum som man är, skulle kolla spelet på kedjan med förare på. I brist av kompis så satte jag mig på hojen och böjde mig ner åt vänster, tog tag i kedjan och försökte vicka upp hojen lite från stödet samtidigt som jag skulle känna lite på spelet. Det har gått bra innan, men resultatet av detta blev att hojen tippade över åt höger, han nätt och jämt dra undan benet som annars hade blivit mos. Det var ett jävla helvette att få upp hojen men adrenalinkicken jag fick av att se bensinen rinna ur både tanklock och överflödningsslang gjorde att det funkade tillslut.

Skador: styränds-backspegeln bröts av (kostade 9,90:- på biltema), den fixade jag med lite eltejp så nu är den som ny igen. Ljuddämparen trycktes lite inåt så fästet av rostfritt hålband blev lite slappt, det har jag inte gjort något åt ännu, är nog bara att klämma till lite med en polygrip :) :D

Fan vad gött det är med streetfighter :tummenupp :yoparty

Du är knappast ensam. Tappade min Agusta i backen av ren klumpighet, och det var bara att bita ihop och sätta på ett klistermärke över skadan typ. MV tar otroligt mycket pengar för kåpor kan jag tala om....

Så det är du som driver upp premierna??? va va va :confused:

Nä för hitills har jag inte behövt använda försäkringen men det är ju detta som är baksidan av skyhöga premier. Betalar man 10 000-tals kronor i försäkringspremier varje år och aldrig har utnyttjat den så tycker jag att man har all rätt att använda försäkringen när olyckan väl är framme. Det är väl det som en försäkring är till för annars kan vi väl allihop börja köra med enbart trafikförsäkring.

Well, nu drog det iväg lite off-topic. Back on track...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd