Biaggi kör Ducati GP8

Det vore ju i så fall inte första gången han utvecklar en cykel till världsmästarmaterial. Det är en viss medioker förare som lyckades styra hem ett ett helt mästerskap på en cykel utvecklad av Kejsaren. Har vi samtidigt i åtanke att Bayliss, som hoppade in som wildcard ett race den säsongen, körde fler varv i ledning än vad titelvinnaren gjorde totalt över säsongen, så kan det inte bli annat än succé. ;)

Seriöst då, så tror jag att både Biaggi och Bayliss kan ge en hel del bra feedback till teamet, då dom har lång erfarenhet inom utvecklandet av racehojar.
 
Låter helt rätt. Ingen kan hitta fel på materialet som Biaggi. Dessutom kan han tydligt kommunicera dem också.

Annars tror jag på Bayliss :tummenupp
 
Tycker det verkar vettigt av Ducati att ta hjälp för att se om det är dom som gjort något fel,eller om det är förarfel.
Det tycker jag är stort av dom :)
Finns nog team som skulle säga till sina chafförer att ändra/bättra sig istället för att inse att det kanske är vi som gjort något som inte var bra.
Både Marco,Elias och Guintoli(stavning?) kan ju bättre än vad dom vissat i år.

/Per
 
Det vore ju i så fall inte första gången han utvecklar en cykel till världsmästarmaterial. Det är en viss medioker förare som lyckades styra hem ett ett helt mästerskap på en cykel utvecklad av Kejsaren. Har vi samtidigt i åtanke att Bayliss, som hoppade in som wildcard ett race den säsongen, körde fler varv i ledning än vad titelvinnaren gjorde totalt över säsongen, så kan det inte bli annat än succé. ;)

Seriöst då, så tror jag att både Biaggi och Bayliss kan ge en hel del bra feedback till teamet, då dom har lång erfarenhet inom utvecklandet av racehojar.

Snälla......
Var är Valmers.....
 
RedBaron skrev:
Biaggi kör Ducati GP8

...kanske.

http://www.crash.net/motorsport/moto...s,_biaggi.html

Kan det här hjälpa Marco ?

Nej..

Marco kommer kanske säga upp sig hos Ducati då. Marco har bett om mera körtid på hojen men Suppio har sagt det inte är lönt? Marco är inte heller värdens bästa fan av Biaggi sen Max farbror Valerio gav Marco en rak höger på Assen för att Marco och Max hade kört ihop med varann på ett kval. Klart han inte vill ha Max som sin testförare då..
 
Nej..

Marco kommer kanske säga upp sig hos Ducati då. Marco har bett om mera körtid på hojen men Suppio har sagt det inte är lönt? Marco är inte heller värdens bästa fan av Biaggi sen Max farbror Valerio gav Marco en rak höger på Assen för att Marco och Max hade kört ihop med varann på ett kval. Klart han inte vill ha Max som sin testförare då..

Går rykten i italiensk press att Melandri kommer ersätta West i Kawasaki om inte hans (och West) körningar blir bättre.
Skulle vara kanon enligt mig. West borde aldrig fått chansen.

http://www.powerslide.net/forum/Melandri-t7512.html

Översättning av den italienska artiklen i inlägg 19.
 
Går rykten i italiensk press att Melandri kommer ersätta West i Kawasaki om inte hans (och West) körningar blir bättre.
Skulle vara kanon enligt mig. West borde aldrig fått chansen.
Hmm, vad säger att Melandri ska ha chansen då? En stor besvikelse hittills. Kan Marco inte utveckla den bättre Ducatin, behöver han inte ge sig på den sämre Kawan heller, enligt min åsikt.

West gör ingen glad, men det kan alltid komma regn.
 
På tal om rykten och Ducati yrade motogpod.com något om att Hayden var påtänkt för att köra Ducce nån gång framöver. Nån mer som har hört något sådant?
 
Står lite om det här:
http://www.thecherrycreeknews.com/content/view/2981/2/

Misstänker att Hayden isådanafall vill provköra den innan han skriver på:)
Tror ingen vill skriva på för Ducati i dagsläget.
Kan bli slutet på karriären men å andra sidan, vilka alternativ har Hayden om inte HRC vill ha honom?

På tal om rykten och Ducati yrade motogpod.com något om att Hayden var påtänkt för att köra Ducce nån gång framöver. Nån mer som har hört något sådant?
 
Last edited:
Kan bli slutet på karriären men å andra sidan, vilka alternativ har Hayden om inte HRC vill ha honom?
Åka hem och köra AMA SBK. Som jänke ser han eller publiken nog inte det som ett nedköp eller prestigeförlust.
 
Om inte annat kan han ju instruera Stoner och Melandri hur man utför en lowsider på bästa möjliga sätt.
 
Bäst var det när Max hade ett "sabbatsår" och körde supermotard. Det får han gärna återgå till för min del.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top