Få bort bränd textil från burken!

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hej,

Jag har ett problem. Har aldrig tidigare haft en hoj med centralstöd glad i hågen besökte jag kompisen som bor längst en grusväg. Ställer upp hojen och lägger allvädersbyxorna mot avgassystemet.

Så jag behöver ett grymt bra tips vad jag ska använda för att få bort detta från avgassystemet.

Tack på förhand!

Rostfri burk?
När du skrapat bort det värsta med en isskrapa av plast,är det Autosol och trasa som gäller.

Rostfri burk?
När du skrapat bort det värsta med en isskrapa av plast,är det Autosol och trasa som gäller.

Tack,

Ja nog sjutton måste det vara en rostfri burk på en så ny hoj! Kan inte tänka mig något annat!

Blir det inte repor när man skrapar med skrapan? Autosol köper man den på en vanlig mack?

Jag fick gummi från en mckänga på mitt blås vid bakre fotpinnarna då tog jag en gul "disksvamp" med lite grövre grönt typ"svinto" på ena sidan. Fungerade utmärkt, polerade efter med Autosol som du hittar på vilken mack som helst.

Lycka till!

Last edited:
Tack,

Ja nog sjutton måste det vara en rostfri burk på en så ny hoj! Kan inte tänka mig något annat!

Blir det inte repor när man skrapar med skrapan? Autosol köper man den på en vanlig mack?

Om den är rostfri skulle jag gör så här:
Polera med lumpskiva och rubbing om den är polerade.
Borsta om det är borstad yta,, det finns speciell borste eller typ svamp för rostfritt.

Lycka till

Tack,

Med rostfri menar jag blank,det finns ju lackade ljuddämpare,om man valt det,eller?

Med rostfri menar jag blank,det finns ju lackade ljuddämpare,om man valt det,eller?

Japp den är högblank det var därför jag blev lite orolig att det skulle skrapas och bli repor?

Jag fick gummi från en mckänga på mitt blås vid bakre fotpinnarna då tog jag en gul "disksvamp" med lite grövre grönt typ"svinto" på ena sidan. Fungerade utmärkt, polerade efter med Autosol som du hittar på vilken mack som helst.

Lycka till!

Tack såna har jag hemma det ska jag testa.

Om den är rostfri skulle jag gör så här:
Polera med lumpskiva och rubbing om den är polerade.
Borsta om det är borstad yta,, det finns speciell borste eller typ svamp för rostfritt.

Lycka till

Hmm får bli om det andra inte funkar! Tack!

Last edited:
Skulle akta mig för saker som kan repa, gröna sidan på svampen är inget jag skulle använda.

När du kört och systemet är riktigt varmt, (stå gärna på tomgång en stund så att inte systemet svalnar), smälter det ju igen och du kan då lätt "lyfta" bort materialet med en träbit. Trät smälter inte och repar inte heller då du inte behöver använda ngt våld, några såna rundor och du kan polera det sista. Har också torkat bort det sista när det är uppvärmt, handske och vit bomullstrasa.

Lycka till!

Skulle akta mig för saker som kan repa, gröna sidan på svampen är inget jag skulle använda.

När du kört och systemet är riktigt varmt, (stå gärna på tomgång en stund så att inte systemet svalnar), smälter det ju igen och du kan då lätt "lyfta" bort materialet med en träbit. Trät smälter inte och repar inte heller då du inte behöver använda ngt våld, några såna rundor och du kan polera det sista. Har också torkat bort det sista när det är uppvärmt, handske och vit bomullstrasa.

Lycka till!

Tack jag var som sagt va också lite orolig för repor!

Har för mig att jag hört att man kan använda en sockerbit och skrapa med också. :confused: Dock inget jag provat.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back