Motorknack! hjälp

Die-hard

PigWheels
Gick med
24 Jan 2006
Hoj
ingen
hej! va ute i sköna vädret och körde lite. plötsligt hör jag hur motorn börjar låta annorlunda. den knackar lite ihåligt mellan 4-7000 varv.. vad fan har hänt?? kolv? vevstake? vore väldigt tacksam för tips. hojen är en cbr 900rr års mod 97
mvh /j

Tror på att kammen/arna kuggat över, av med ventilkåpan och kolla så att kammarna står rätt mot veven, annars är det att gå vidare ner.

Last edited:
Låter inte bra det där. Men svårt att säga vad det är. Vev eller kolvbults lager skulle jag gissat på.

ahhh det låter som en mardröm alla de där grejerna hehe.. det går ju fortf köra med den.. det är som sagt bara där vid 4-7000 varv som ljudet uppstår.. springer det iväg i kostnad om man lämnar in för lagning om det är nån av dom tidigare sakerna som nämnts?

Kan nog tro att det kostar tyvär...

Ur med oljan och kolla efter skimmer, guldskimmer = storändslager, silverskimmer = ramlager.

aj aj aj det va väl som jag misstänkte då :huvet

tackar! ska ta tag i det imon efter ordentligt sörjande.
Jag tror på storändslager, min knackade också och det började vid 4000rpm det med, kostade totalt 8000 att fixa det...

Dryga pengar men sen har du en motor som går ett bra tag till, ha koll på oljenivån sen och wheela inte så långt så håller den. :tummenupp

Är det lagerras så glöm inte att rengöra oljepickupen.

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis