Äntligen!

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
Fireblade 08!
Äntligen fick man sin hoj igår och hann köra 7 mil utan handskar :yoparty Lite kallt, men bara lite.
Fick hem stället från tyskland men inga handskar, skulle skickas senare.

Har har vi henne: :tummenupp

DSC00213.JPG

Fan vad nice! Helsvart funkar absolut:tummenupp Den de hade på Bike i Trollhättan var svart och röd vilket jag inte tyckte om så det blev en svart R6 -08 istället.
Brölar din också fint kring 16000 varv? :yoparty

Fan vad nice! Helsvart funkar absolut:tummenupp Den de hade på Bike i Trollhättan var svart och röd vilket jag inte tyckte om så det blev en svart R6 -08 istället.
Brölar din också fint kring 16000 varv? :yoparty

Tog svart för d funkar alltid. Mkt snyggare i verkligheten än på bild med. Håller helt o hållet med, röd o svart va inte alls lika snygg.
Haha d gör den säkerligen, fast jag har inte kommit dit än. Testade den upp till 10000 igår o då låg man hyfsat snabbt :yoparty
Hur länge har du haft din?

Citerar regbeviset som kom i fredags: "datum för första ibruktagande 080416"
Ett par dagar med andra ord! :) Sitter fan lika bra på den som på 04ans R1 som jag hade ifjol.

Min den 180408 så jag vinner :tungan haha
Nä men den går rätt bra va?
En fråga, hur kör du in din hoj, så olika överallt?
Vad jag hört ska man ändå trycka på lite i alla växlar men ändå inte överdriva o absolut inte mesköra.

Säljaren sa så här, ge det ett par dagar innan du börjar varva fullt, kanske 8-10000 varv som mest i början.
Det står ju iofs nåt helt annat i instruktionsboken, typ ej över 8300 varv de första hundra milen osv, hur det nu kan vara så exakt på varvet :P
Men många säger ju att det inte behövs nån inkörning så jag går en gyllene medelväg med några relativt lugna mil i början. En annan sak han sa var att man inte ska köra på höga växlar på låga varv, motorn ska få "jobba lätt". Så ingen segdragning från 2000 varv på 6an typ men det är ju ändå inget skoj, allt kommer ju kring 10000.

Säljaren sa så här, ge det ett par dagar innan du börjar varva fullt, kanske 8-10000 varv som mest i början.
Det står ju iofs nåt helt annat i instruktionsboken, typ ej över 8300 varv de första hundra milen osv, hur det nu kan vara så exakt på varvet :P
Men många säger ju att det inte behövs nån inkörning så jag går en gyllene medelväg med några relativt lugna mil i början. En annan sak han sa var att man inte ska köra på höga växlar på låga varv, motorn ska få "jobba lätt". Så ingen segdragning från 2000 varv på 6an typ men det är ju ändå inget skoj, allt kommer ju kring 10000.

Ja men då har jag fattat d rätt också.
Imorgon ska man ut o försöka avverka några mil :) Vädret ska vara helt underbart fram till på ons om inte längre så d känns riktigt najs :yoparty

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!