GSX-R 600 K1 med kylvatten i oljan

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Som topic säger så landade allt mitt kylvatten i oljan idag när jag plockade fram hojen för lite vårmek. Ingen vit rök, alltså inget i förbränningsrummet utan allt rann ner i oljetråget och beblandade sig med vinteroljan. Inte vackert.

Så, vad är det som felar? Är det en packning som har gett sig eller är det ett motorblock som är skrotredo?

Kompet trycker ut vattnet till oljekanalen.Topp packnings ras.Kanske det finns andra orsaker åxå Vet inte hur dessa motorer är men min gissning är T-packningen.

Kompet trycker ut vattnet till oljekanalen.Topp packnings ras.Kanske det finns andra orsaker åxå Vet inte hur dessa motorer är men min gissning är T-packningen.

Om det är så lätt blir jag hemskt glad. Ska plocka isär ikväll eller imorrn och kolla läget...

Har du haft Glykol under vintern annars kan du fått en frostsprängning.

Jag är rädd för att det kan vara nåt sånt, den har inte stått fördelaktigt om man ser det så. Dock har det ju inte varit direkt kallt i vinter. Finns det nåt man kan göra för att laga det eller är det bara att skrota och köpa nytt?

Beror ju på vart sprickan sitter, TIG svets funkar ju.

Bästa är ju att ta reda på vart den läcker och sen gå vidare med rep alt utbyte.

Om det är så lätt blir jag hemskt glad. Ska plocka isär ikväll eller imorrn och kolla läget...

Jag är rädd för att det kan vara nåt sånt, den har inte stått fördelaktigt om man ser det så. Dock har det ju inte varit direkt kallt i vinter. Finns det nåt man kan göra för att laga det eller är det bara att skrota och köpa nytt?

Beror ju på vart sprickan sitter, TIG svets funkar ju.

Bästa är ju att ta reda på vart den läcker och sen gå vidare med rep alt utbyte.

Vi hittade en lös frostplugg i alla fall, ska banka dit en sån i veckan och prova. Har jag sån tur så vete katten om jag inte ska ta och bli religiös... :näsblod

Om frostpluggen släpper så rinner väl vattnet bara ut? Kommer väl inte in i oljan?

du kanske har samma problem som vi har på våran 600 motor, den har fryst sönder i vattenpumpen och kissan in vatten i motorn...

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret