Hur kommer det sig att alla 600 e snyggare än 1000

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
....tycker det stämmer in på samtliga nya sporthojar. 600orna har mycke snyggare design!!

Bra fråga... Samma gäller kill/tjejkläder. Hur kommer det sig att alla tjejkläder är snygagre än killkläder? Hittar man en snygg jacka så kan man ge sig faan på att den är sydd till en tjej. Och alltid jävligt mycket billigare. Jag menar, brudar kan komma hem med massor av snygga kläder för 500:- medans vi killar på sin höjd får en t-shirt för det.

Oh jävlar va off-topic jag gled iväg där. Håller med TS till viss del men samtidigt... nya R1:orna är ju inte direkt fula :P

So long, nu ska jag ta en runda i Kalmar-Öland-trakten. Kanske ses...

Jo men jag vet!
Det är nämligen så att dom som designar hojarna (japaner?) är väldigt väldigt små människor. Dom får inte plats på tex en Retta och därför lägger dom små rackarna allt krut på hojar som dom själva kan provsitta!

Jag håller inte med helt och hållet. R6 och CBR 600RR är snyggare än sina storebröder, men ZX-10R och GSX-R1000 är snyggare än sina småsyskon. Förra året dock så var både ZX-6R och GSX-R600 snyggare än sina storebröder.

Japan hade tidigare 750 som max gatlaglig hoj men så är det kanske inte längre?

Annars är väl det en bra anledning.

Henrik

Allt ligger väl i betraktarens ögon..?

Det finns säkerligen en uppsjö av argument för respektive mot varje sida. Det kan ju också vara en tanke att de lägger mer fokus på 600-kubikarna eftersom de kanske behöver mer att locka med utseendemässigt då de prestandamässigt inte har vad literhojarna har.

En del 600 cc är snyggare än 1000 cc och vice versa.

Men nya Hondan 600 RR ser ju helt mongo ut konstig fram med delad kåpa på sidorna + ful avgaspuff. Nä gör om gör rätt honda

Litermaskinerna börjar tappa greppet om Sverige lite nu verkar det som iaf, förut så stirrade ju nästan alla sig blinda på kubiken.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard