Jag kan då inte påstå att jag märkt någon större skillnad oavsett om jag tagit det lite lungt första milen med ny hoj,eller "kört in" motorn på crossbana eller på isen med finndubb(= full gas direkt)efter motorgenomgång.Brukar se fint ut i vilket fall nästa gång man river.Inga problem med oljeförbrukning eller läckage förbi kolvringarna heller.Däremot brukar jag vara rätt noga med att köra mineralolja första tiden(som tex KTM rekomenderar).
Det står så i texten också.
Ja vad ska han annars skriva om sin metod på sin egen hemsida?Och eftersom det står på internet måste det vara sant...
Nej allt på internet är inte sant, men när personer med stora erfarenheter av motorer understrycker det som står i texten så litar jag på dem.
Det är ju faktist bara att tänka själv lågist man behöver inte ens vara smart för då skulle inte jag fatta det. kör man in som en moppefucko så poleras ytorna längre UT dvs alla anläggningsytor blir hård härdade längre ut (på topparna) Och då blir motorn otätare och oljefilmen får kämpa med att smörja med resultatet varmare motor och mer friktion + att avgaser och oförbrända rester tränger sig förbi kolvringarna och skitar ner oljan som då sliter motorn mer Puuuuuuuuu
