Var köper man den ifrån?
Det där med termer får du gärna vidareförklara lite då jag är nybörjare, i simulator som fms är ju idle up på, då blir den ju kvickare än min lilla honey bee, det första jag gjorde med den var att ringa till butiken och säga att den var för långsam i reaktionerna så jag klarade inte av den helt enkelt, jag fick ett 11,1v lipo istället och vips så stod den still i luften och jag kunde ställa kontrollen på backen.
Igår flög jag ute och hade ett gyllene läge för en loop i bra fart, så min simulatorvana sa åt mig att göra en, bortsett från att en 004 inte klarar att göra det så gick det rätt bra. Den orkade ställa sig nästan lodrät innan den började falla igen, hann plana ut den och det blev inte så allvarligt.
Vad är detta? variable pitch helis
Belt ska visst inte flygas med standardgyro eller standardsändare hörde jag, vet du något om det? Blivit rekommenderad futabas gy401 som är återkommande inom helikopter verkar det som.
Å detta? mixningskurvor
Jag bara flyger men jag vill gärna veta vad som är vad också. Har försökt gå med i klubben i stan men får inte tag på han som är ordförande.
Clearview fanns visst här för nerladdning:
http://rcflightsim.com/download.html
Frågan är om jag kan använda denna kontroller till det?
http://www.sodersrchobby.se/sodersrchobby/product.asp?type=2&id=550&pid=EK20905
hehe.. oops många frågor.
Clearveiw är nerladdningsbart som du märkt. Går nog att använda din 4 kanals "fjärr" då man kan knäppa på idle up o sånt på tangentbordet som på fms.
Clearview är grymt mycket snyggare också...plus mer verklighetstroget.
Grejen är att du bara har 2 spakar och 4 ledder att föra dessa men du måste kontrollera: rotorvinkel fram/bak, höger/vänster, rotorvarv, stjärtrotorvarv.
Detta är för en FP-heli (fixed pitch, alltså att rotorbladsvinklarna är låsta i ett visst läge). För en heli som belten så har du en till parameter (minst) och det är vinklarna på huvudrotorbladen (och i vissa fall vinklarna på stjärtrotorbladen)