Dags att byta den gamla luften i däcken.

Vi har fått ett genombrott i frågan !!! Betong är årets grej i däcken, de riskerar ju inte att bli platta pga avställning om man fyllt dem med betong!:D

Ska man använda singel eller makadam som utfyllnadsmaterial. Jag menar att jag har inte råd med bara betong. Eller kan man blanda betongen med innehållet i dammsugarpåsen för att dryga ut det?

Hm, du bor i kungälv. Inte långt från Göteborg? Använd gatsten som utfyllnad...:tummenupp

Nu när säsongen är här så är det väl dags att lyfta tråden.

Jag har köpt ett par nya Metzeler Sportec M3 och ska byta till dessa på fredag. De gamla däcken som sitter på är helt original. Vet nån vad de har för luft I Honda original? Kan jag lägga denna på golvet? Men framförallt:

Vad ska jag ha för luft i ett par Sportec M3???

Tacksam för svar.

Jag har köpt ett par nya Metzeler Sportec M3 och ska byta till dessa på fredag. De gamla däcken som sitter på är helt original. Vet nån vad de har för luft I Honda original? Kan jag lägga denna på golvet? Men framförallt:

Tacksam för svar.

Raketluft...finns på Biltema!

Tacksam för svar.

Skulle definitivt satsa på syntetluft. Kostar lite mer men borde ge bättre säkerhet och längre livslängd på däcken...

Tacksam för svar.
Tysk syntetisk alpluft finns på Lidl.
E du riktigt snål så finns det ju alltid tjyvluft att få tag i på plattan...

Kedjan känns mjuk vid höga varv. Kan det vara för lite luft i den? Eller beror det på gummiblandningen?

Tysk syntetisk alpluft finns på Lidl.
E du riktigt snål så finns det ju alltid tjyvluft att få tag i på plattan...

Körde på Lidl´s syntetiska luft förra året. Skyddade inte för fem öre när jag kraschade i ett träd. Nu kör jag bara på luft från shoei eller andra dyrare märken. Fattar inte att ni på sporthoj ska vara så dumsnåla. :huvet

Körde på Lidl´s syntetiska luft förra året. Skyddade inte för fem öre när jag kraschade i ett träd. Nu kör jag bara på luft från shoei eller andra dyrare märken. Fattar inte att ni på sporthoj ska vara så dumsnåla. :huvet

Jag fyllde med tysk ful-luft.. men så e ju mina däck platta nu åxå :huvet

Så efter flera års väntan fick jag äntligen tag på riktig luft.
Luften är från andra värlskriget å går under namnet "luftwaffe";kan tänka mig å byta bort en del mot en puch dakota eller en moderkaka.

Jag fyllde med tysk ful-luft.. men så e ju mina däck platta nu åxå :huvet
Jo de e sant, ful-luften är klart instabil när den e kall. Fick smaka på det tidigare i år...inte bra alls:huvet

Nu har jag fått tag i syd-Georgisk ädelgas med kevlardamm, den sägs vara helt
stabil mellan -10 och 480 grader och extra kladdig.
Dessutom är den väldigt snygg...den liksom glänser.:tuttar

Jo de e sant, ful-luften är klart instabil när den e kall. Fick smaka på det tidigare i år...inte bra alls:huvet

Nu har jag fått tag i syd-Georgisk ädelgas med kevlardamm, den sägs vara helt
stabil mellan -10 och 480 grader och extra kladdig.
Dessutom är den väldigt snygg...den liksom glänser.:tuttar

Men kan man burna med den luften då? Annars får man ju inte ligga överhuvudtaget ??!! :va

Tänkte köpa lite helium så sänker jag vikten på hojen lite och får bättre fart ut ur kurvorna, det ska kosta att ligga på topp !

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon