Fråga som flygvärdinna kanske kan besvara?

Om du tycker det är störigt, vänta tills någon försökt förklara för dig att du inte får ta med dig en cola att ha att dricka inför en sjutimmars dag som besättningsmedlem i egen kärra utan vare sig pax, pentry eller kaffemaskin... detta samtidigt som du håller din crew badge i ögonen på dem för femte gången. :huvet

Inte ens en mineralvatten man köpt efter det att man har checkat in får man ta med sig :huvet

Sedan ska man inte tala om alla regler som gäller utanför EU men inte i EU och visevarse, krånglar till det åt helsike när man flyger längre och byter flyg :gnissla

Aldrig mer Paris :död

Last edited:
Dricka som köps efter säkerhetskontrollen går bra att ta med. Iaf utanför västryssland...

Inte ens en mineralvatten man köpt efter det att man har checkat in får man ta med sig :huvet

Köp det efter säkerhetskontrollen, då är det OK. Dubbla priset mot utanför också iofs.

Aldrig mer Paris :död

Ser att du lärt dig grundprincipen för allt internationellt resande: Undvik Tjall de Gål till varje pris. Innebär det ett byte i Namibia för att flyga från Köpenhamn till Madrid, åk då via Namibia...

Angående originalfrågan... så förstör inget en bra diskussion så mycket som någon som faktiskt vet. Så jag skiter nog i att svara? Dessutom är jag rätt långt från att vara flygvärdinna så jag är inte kvalificerad att svara heller... :arsele :D

Skämt åsido, det är för att flygvärdinnorna vid ett eventuellt haveri skall kunna se ut för att planera lämpligaste sättet att utrymma. Har det bildats en pöl brinnande flygfotogen på höger sida är det t ex väldigt mycket lämpligare att evakuera på vänster sida av flygplanet.

Kabinbelysningen dämpas nattetid för att folk inte skall trampa ut totalt utan mörkerseende om det blir aktuellt med en evakuering. Erfarenheten visar att folk är fullt kapabla att göra sig illa även om de ser i det läget.

Okej, då är jag med och det var ju faktiskt ett bra svar. Så ja köper det resonemanget helt klart, har hela tiden trott att alla ville jävlas med mig. :mad: :näsblod

:) :)

Köp det efter säkerhetskontrollen, då är det OK. Dubbla priset mot utanför också iofs.

Ser att du lärt dig grundprincipen för allt internationellt resande: Undvik Tjall de Gål till varje pris. Innebär det ett byte i Namibia för att flyga från Köpenhamn till Madrid, åk då via Namibia...

:mad: Åkte inte till Paris frivilligt (ja jag vet jag är inte ett dugg romantisk av mig :rolleyes: ).

Vi tvingades flyga en liten nätt omväg :gnissla via Paris då vi inte hann med anslutningsflyget från Bangkok till Köpenhamn pga tekniska problem på flyget Puket-Bangkok. Ett direktflyg på 12 timmar blev nu en flygresa med 3 olika flyg och total restid på över ett dygn :huvet

När är vi anlände Paris krånglade dem då de inte tyckte att våra biljetter var godkända. För att kunna checka in var vi tvugna att ha bordningpass och för att få bordingpass var vi tvugna att checka in om jag fattade rätt, snacka om moment 22. (Vi var vid det laget slutkörda och ville bara gå ombord och komma hem, ). ::mad:

Möjlighet att köpa vatten efter säkerhetskontrollen fanns inte.:argpådato flygplats.

Efter mycket om o men kom vi ombord och har i efterhand fått kompensation både från Thai, reseförsäkringen och hemförsäkringen men ALDRIG MER PARIS :4skrika , hade jag vetat detta hade jag helt klart stannat kvar på hotellet i Bangkok (där vi fick sova ut i två timmar) och badat o druckit bubblor :näsblod

Last edited:
Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...