40 skäl att inte skaffa barn!

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
I sin förra bok "Hej Lättja!" uppmanade franska författaren Corinne Maier oss att slöa på jobbet. Nu ger hon sig på en annan helig ko: familjen. Greppen är desamma, provokation och humor. Att bli förälder, det är att vara beredd att offra allt annat: ledighet, sexliv, vänner och, om du är kvinna, karriär, skriver Corinne Maier i No kid – fyrtio skäl att inte skaffa barn som nu släpps på svenska. I ett 40 punkter långt upprop argumenterar hon mot familjelyckan. Och hon skräder inte orden. Barn inte bara dödar erotiken, kostar pengar och tvingar dig att leva på skräpmat. De kräver betydligt större offer än så. Eller vad sägs om skäl nummer 26: Barn ger dödsstöten åt vår ungdoms drömmar. Eller nummer 19: Ditt barn kommer oundvikligen att göra dig besviken. Dessutom är det synd om barnen som måste födas till en redan överbefolkad värld och bidra till växthuseffekten. Nej, preventivmedel är enda lösningen, enligt Maier. För den som inte redan är chockad nog levererar författaren och tvåbarnsmamman sedan nästa käftsmäll: hon ångrar att hon själv skaffade barn. När de föddes var jag ung och förälskad, jag måste ha blivit manipulerad av mina gener, konstaterar hon i boken.

www.svd.se

Tycker hon har många poänger och det är skönt att någon skriver om det jävliga med att ha barn när det annars bara skönmålas.

Beställ!

http://www.bokus.com/b/9789177387824.html

Bifogat

• 3533762183266046.gif
    3533762183266046.gif
    10.2 KB · Visningar: 633
Hon verkar ju vettig den där....
Hon är en så kallad "uppviglerska" som bara söker uppmärksamhet och vill att hennes karriär som dålig författare ska göra att hon slipper slita för pengarna. Hoppas hon blir fet och bryter lårbenshalsen, såna människor är bara jävligt jobbiga.

Hoppas hon blir fet och bryter lårbenshalsen, såna människor är bara jävligt jobbiga.

..och att när hon ligger därhemma med bruten lårbenshals hoppas jag att hennes barn INTE har tänkt höra av sig/hälsa på på jävligt länge...

Hur dum i huvet får man vara...

Ja, men det är ju rätt. Det kostar pengar osv. Det är dom dåliga delarna med barn. Finns säkert massa fördelar också, jag har då inga planer på att ta reda på dom dock :gnissla

Funkar nu men sen när man blir 35-40 blir ju tjejjerna så fula så då är det bara att lägga ner det här med sex.
10 år innan munklivet börjar med andra ord, fan :(

Ja, men det är ju rätt. Det kostar pengar osv. Det är dom dåliga delarna med barn. Finns säkert massa fördelar också, jag har då inga planer på att ta reda på dom dock :gnissla

Funkar nu men sen när man blir 35-40 blir ju tjejjerna så fula så då är det bara att lägga ner det här med sex.

Där har du ju fel, IOM att ett kvinnas idealålder är din egen ålder delat med 2 plus 7, så när du är 40 så ska dina tjejer vara 27.

Så framemot 65 års åldern måste du börja ligga fula tjejer! :tummenupp

(EDIT) Eller menar du att dom är saggiga redan vid 27?

Där har du ju fel, IOM att ett kvinnas idealålder är din egen ålder delat med 2 plus 7, så när du är 40 så ska dina tjejer vara 27.

Så framemot 65 års åldern måste du börja ligga fula tjejer! :tummenupp

(EDIT) Eller menar du att dom är saggiga redan vid 27?

Ja, man börjar skönja förfallet hos en skrämmande stor andel redan vid 27. :(
Men jag gillar sättet du räknar på! Vid 65 är jag nog inte så kräsen ändå så då duger det nog med 40åringar. Whohoo, 40 år till med ligga av kvalitet!! :yoparty

Men jag gillar sättet du räknar på! Vid 65 är jag nog inte så kräsen ändå så då duger det nog med 40åringar. Whohoo, 40 år till med ligga av kvalitet!! :yoparty

Tell me about it!
Jag ligger ju i den regionen (phun intended) och fan vad en glennrökande 27 årig sammhällsvetarstudentska kan vara skabbig :D

Själv är man ju åtråvärd på alla sätt :rolleyes:

Mellan 15-20 år är kvinnan som Asien, välkänd men outforskad.

Mellan 20-30 år är kvinnan som Afrika, het men ändå fuktig.

Mellan 30-40 år är kvinnan som USA, effektiv och tekniskt fulländad.

Mellan 40-50 år är kvinnan som Europa efter två världkrig, härjad men ändå skön.

Mellan 50-60 år är kvinnan som Ryssland, alla vet var det ligger men ingen vill dit.

Tell me about it!
Jag ligger ju i den regionen (phun intended) och fan vad en glennrökande 27 årig sammhällsvetarstudentska kan vara skabbig :D

Själv är man ju åtråvärd på alla sätt :rolleyes:

Aj :näsblod Jag ser henne framför mig, full av alla "rätta åsikter" och ett provocerande sätt att diskutera livets små skitsaker efter en flaska rött på lördagskvällen. Kan ge mig fan på att hennes yngre syster (som alltid ansetts vara den som fick utseendet) finns på umeavimmel.se :mad:

Edit:
20080406_111634.jpg

:D Hahahaha, jag dör

hmm... hycklerska, dum i huvet och allmänt jagvetefan...:näsblod men jag tror fan jag ska köpa boken och ge till min flickvän och hoppas på att hon blir så pass övertygad att jag slipper eländet med barn:D

Men vem har sagt att du måste dunka på 40+are bara för att du råkar vara en?
Som en polare uttryckte det: Fördelen med att bara datea 20-åringar är att de alltid är 20 år. :D

När jag öppnade tråden förväntade jag mig en lista på 40 GODA skäl av typen;
1. Bonny
2. Smartman
3. ...

Vad fel man kan ha!:rodnar

Tja, hon bör ju veta vad hon pratar om med tanke på att hon själv har barn. Hade varit lättare att avfärda det ifall hon inte haft det. :)

Men det är väl som med allt annat: Finns fördelar och nackdelar. Tydligen överväger fördelarna eftersom så många till och med "tillverkar" mer än ett barn.

Men det är väl som med allt annat: Finns fördelar och nackdelar. Tydligen överväger fördelarna eftersom så många till och med "tillverkar" mer än ett barn.

Jo...men dom vet väl knappast vad dom håller på med!!! :tungan

Ang. trådämnet. Inte särskilt diplomatisk att skriva en sådan bok när hon redan har 2 snorisar. Undrar hur välkomna dom känner sig. :rolleyes:

//mad

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back