Mille kopplas inte upp??

Ryck upp den istället och använd koppling när du växlar på bakhjulet, mellan 1an och 2an speciellt annars är det lätt att växeln hoppar ur.

Rycka har jag varken lust eller kapacitet till längre..

Detta gäller alltså mer hypotetiskt och mekaniskt vad som kan förklara att hojen inte vill resa i de fall man utesluter andra faktorer!

Tack för svaren hörni! :tummenupp Återkommer som sagt efter provrundor nästa vecka.

Jag håller ca 5000rpm på 2an sen litet gasavsläpp när hojen niger vrider jag på gasrullen och hojen reser sig med lätthet :yoparty sen att jag fegar och släpper av lika fort kan jag inte lasta hojen för:gnissla

Minns du verkligen, verkligen rätt nu? Guinness rekordbok:rolleyes:

För att tro på detta krävs filmbevis är jag rädd...:tungan

Jepp, gick bra att få upp den på 6:an. Man fick lägga sig vid rätt varvtal, slå på fullt, slå av och sedan dra fullt igen samtidigt som man ryckte till för kung och fosterland i styret. Filmade det tyvärr aldrig men har polare här på forumet som kan intyga att jag inte ljuger :tungan

Hojen var ombyggd till streetfighter och det ökade luftmotståndet hjälpte garanterat till med att få upp den, sen var den som sagt drevad också. Inte våldsamt mycket, men 1kugg ner fram och 2 upp i bak gör 929:an till ett wheeliemonster :D

Visst var det väll Swedie som kunde ta upp sin gamla blejd (96:a eller 97:a?) på 6:an med originaldrevning? Har för mig att jag sett nån film på det för längesen... Jämfört med det är det garanterat en barnlek att få upp en nerdrevad 929:a fighter på samma växel :rolleyes:

Visst var det väll Swedie som kunde ta upp sin gamla blejd (96:a eller 97:a?) på 6:an med originaldrevning? Har för mig att jag sett nån film på det för längesen... Jämfört med det är det garanterat en barnlek att få upp en nerdrevad 929:a fighter på samma växel :rolleyes:

Försök inte skjuta över bevisbördan på Swedie nu:D :D :D upp till bevis din snackpåse:D

Försök inte skjuta över bevisbördan på Swedie nu:D :D :D upp till bevis din snackpåse:D

Pffff, det är helt valfritt att tro mig eller inte :såjaponken Hade en KTM 660 innan bladen och den tog man upp på 5:an utan problem :blah

Kurre: Är det kopplingen som slirar så borde du känna det ganska tydligt, tror som sagt det är mer övning som krävs för att ställa om sig till den nya hojen.

Pffff, det är helt valfritt att tro mig eller inte :såjaponken Hade en KTM 660 innan bladen och den tog man upp på 5:an utan problem :blah

Kurre: Är det kopplingen som slirar så borde du känna det ganska tydligt, tror som sagt det är mer övning som krävs för att ställa om sig till den nya hojen.

Gött att du styrde on topic igen där. :tummenupp

Vi får se som sagt.

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år