Byte av däck gbg

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
Tja!

Vet ej om jag laggt denna tråd rätt men men...

Har någon några tips på vart man kan få sina däck bytta och balanserade i gbg?

ej köpa däck utan byta.

ringde till johans mc som skulle ha 500 spänn för detta lilla ingrepp.

tack på förhand

500 för fram däcket enbart...

hittade amring på ringön

tele 234323

tog 260kr för fram däcket (av monterat)

Ring Hondacenter.

Har för mig att dom va billiga om man kom med lös fälg.

Halvt OT, men: Jag har ringt runt lite här uppe för att kränga däck, och hos auktoriserade (:rolleyes:) hojfirmor fått priser på 5-600kr, och då har jag kommit med lösa däck och fälgar i handen. För ett tag sen köpte jag mig en racebuss, och fick med ett reservhjul med punka och ett nytt löst däck till det. Fine. Jag ringde då till den lokala däckskrängarn i närheten av jobbet och frågade vad dom skulle ta för att bara byta däcket på fälgen. Dom tog 150kr inkl balansering!
Varför s@t@ns helvete ska alla hojdäckskrängare ta så förbannat mycket extra betalt för att kränga hojdäck? :va Det ingår i många fall när man köper däcket där, det har dom råd med, men kan inte tjäna snabba 100-150kr på att kränga lösa däck. Det tar dom ju 5 min, hygglig timlön mao! :huvet

Halvt OT, men: Jag har ringt runt lite här uppe för att kränga däck, och hos auktoriserade (:rolleyes:) hojfirmor fått priser på 5-600kr, och då har jag kommit med lösa däck och fälgar i handen. För ett tag sen köpte jag mig en racebuss, och fick med ett reservhjul med punka och ett nytt löst däck till det. Fine. Jag ringde då till den lokala däckskrängarn i närheten av jobbet och frågade vad dom skulle ta för att bara byta däcket på fälgen. Dom tog 150kr inkl balansering!
Varför s@t@ns helvete ska alla hojdäckskrängare ta så förbannat mycket extra betalt för att kränga hojdäck? :va Det ingår i många fall när man köper däcket där, det har dom råd med, men kan inte tjäna snabba 100-150kr på att kränga lösa däck. Det tar dom ju 5 min, hygglig timlön mao! :huvet

Jag kan inte häller förstå detta... man blir bara arg och vill inte ha mer med dom att göra när man får sånna priser.

men men det finns väll gott om folk som inte bryr sig... inte dom fattigaste som har råd att äga hoj direkt.

Hoztic, du måste ju förstå att de ju faktiskt vill sälja däcket till dig oxå. Köp däcket där och du får bättre service. Ganska enkelt tycker jag. Att det kanske blir 200-300 dyrare är det värt att slippa strula.
Bara min åsikt.

Hoztic, du måste ju förstå att de ju faktiskt vill sälja däcket till dig oxå. Köp däcket där och du får bättre service. Ganska enkelt tycker jag. Att det kanske blir 200-300 dyrare är det värt att slippa strula.
Bara min åsikt.
Jamen, jag köpte ju inte bildäcket hos bildäcksfirman heller!
Och det är inte nån hundring dyrare, när jag köper sulor från Tyskland brukar dom kosta ca 2200 för fram + bak inkl frakt (Pilot Power).

Jamen, jag köpte ju inte bildäcket hos bildäcksfirman heller!
Och det är inte nån hundring dyrare, när jag köper sulor från Tyskland brukar dom kosta ca 2200 för fram + bak inkl frakt (Pilot Power).
Okej, 2200 + motering ca 1000 kr = 3200 för en uppsättning. Jag är helt övertygad om att man kan köpa däck OCH få dem monterade hos en handlare för 3200-3500. Då tycker inte jag att det är värt strulet.

Okej, 2200 + motering ca 1000 kr = 3200 för en uppsättning. Jag är helt övertygad om att man kan köpa däck OCH få dem monterade hos en handlare för 3200-3500. Då tycker inte jag att det är värt strulet.
Förutom då att jag har hittat folk som tar 100-150 för att kränga däcken, inkl balansering. Så då landar det på 2500, dvs minst tusingen i vinst. Det tycker fattiga jag är värt 500m omväg förbi posten på vägen hem :rolleyes:

får nog ta och hålla med hotzik... dags för hoj firmorna att ge sig in i priskriget =) försäkringarna tar livet av min plånbok och behöver inte hjälp från däck säljarna/krängarna

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!