Växel indikator

SletEmil

#71 Rookie 600
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Kwackasaki ZX6RR -05
Har köpt en Gp Crono väcelindicator från Alienmoto har lite problem med installationen.
Som jag fattat det ska det ju givetvis vara en kabel på plus och en på minus.
En kabel ska vara oanvänd för att användas när man ställer in den.
En kabel ska man koppla på varvräknaren eller ECU:n

Dom två sista är jag osäker på det står enligt kopplingsschemat att man ska ha en kabel på tändstiften? Någon som vet om det stämmer?
Och den sista kabel ska vara på "Hall sensor"? Vad är det för något? och var sitter den?

Någon som har en aning om det här?:näsblod :huvet

Utan att ha koll så känns det som att kabeln till varvräknarn och till tändstiften känner av samma sak :va En borde gå till hastighetsmätarn istället.

Du kopplar endera till varvräknarsignal/ECU eller lindar runt en tändkabel. "Hall sensor"-kabeln från indikatorn kopplar du till kabeln som ger hastighetsmätaren signal.

Du bör ha 2 sladdar över med andra ord, en för att använda vid kalibrering/inställning samt en som är alternativ till varvräknarsignalen.

Last edited:
Har köpt en Gp Crono väcelindicator från Alienmoto har lite problem med installationen.
Som jag fattat det ska det ju givetvis vara en kabel på plus och en på minus.
En kabel ska vara oanvänd för att användas när man ställer in den.
En kabel ska man koppla på varvräknaren eller ECU:n

Dom två sista är jag osäker på det står enligt kopplingsschemat att man ska ha en kabel på tändstiften? Någon som vet om det stämmer?
Och den sista kabel ska vara på "Hall sensor"? Vad är det för något? och var sitter den?

Någon som har en aning om det här?:näsblod :huvet
Som d1ce skriver så ska du ha två sladdar över. Att det är två sladdar til RPM beror på att du ska kunna välja om du skall ta ecu-signalen eller gå direkt på tändsignalen.

Utan att ha koll så känns det som att kabeln till varvräknarn och till tändstiften känner av samma sak :va En borde gå till hastighetsmätarn istället.

Du kopplar endera till varvräknarsignal/ECU eller lindar runt en tändkabel. "Hall sensor"-kabeln från indikatorn kopplar du till kabeln som ger hastighetsmätaren signal.

Du bör ha 2 sladdar över med andra ord, en för att använda vid kalibrering/inställning samt en som är alternativ till varvräknarsignalen.

Som d1ce skriver så ska du ha två sladdar över. Att det är två sladdar til RPM beror på att du ska kunna välja om du skall ta ecu-signalen eller gå direkt på tändsignalen.

Okej:tummenupp ... tack för tipsen.. Man är ju inte så jävla grym på det där med el men nu tror ja jag fattar det..:D har ni själva provat växelindicatorn?..

Nån som vet hur det funkar att stänga av den?... Jag kopplade in en strömbrytare på den men upplevde då att den tappade minnet när jag stängde av den...
Stänger den av sig själv när hojen är avstängd? Även om den är kopplad direkt på strömmen?:va

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”