just nu dricker jag???

Det ena utesluter inte det andra, Jag dricker rött vin, Lapin kulta, Laphroig och GT, :yoparty Jocke gick hem och spydde :D

mhmmm, berätta gärna hela sanningen din lilla räka.
Det är först nu som jag blivit såpass av med min MAGINFLUENSA som jag tagit mig ur sängen :zpy
Undrar om det var din MATLAGNING som kanske var felet :confused: :arsele

mhmmm, berätta gärna hela sanningen din lilla räka.
Det är först nu som jag blivit såpass av med min MAGINFLUENSA som jag tagit mig ur sängen :zpy
Undrar om det var din MATLAGNING som kanske var felet :confused: :arsele

Eller så visade det sig att vi hade TRE kärringar vid bordet :D
Skönt att du mår lite bättre.

Eller så visade det sig att vi hade TRE kärringar vid bordet :D
Skönt att du mår lite bättre.

Jag har ätit ETT HELT ÄGG idag :tummenupp
Igår blev det TVÅ pannkakor :)

Framåt kvällen borde man kunna dra en pizza :D

Har druckit Ful-Bull & Jäger hela helgen... :öl
Hade glömt hur sabla bra det smakade. :)

Just nu är jag inne på lite över 2 liter vatten...enduro is teh sh1t!

Jag tänkte åka till Hallsberg idag och kolla lite men det regnade i morse... Ska försöka byta bort mitt monster mot något med lite mindre cc så även skogen fungerar skapligt, 650 är ju onödigt stort både på motardbanan och i skogen...

Hur är 300:an förresten? Finns det botten/mellanregister som fungerar eller måste man tokvarva?

Jag tänkte åka till Hallsberg idag och kolla lite men det regnade i morse... Ska försöka byta bort mitt monster mot något med lite mindre cc så även skogen fungerar skapligt, 650 är ju onödigt stort både på motardbanan och i skogen...

Hur är 300:an förresten? Finns det botten/mellanregister som fungerar eller måste man tokvarva?

300:an har massor av orra på botten, lite som min gamla 450EXC, men annorlunda, och när det börjar varva finns det för mycket, för snabbt. :yoparty
Man kan ligga och tuffa lite på 2:an i krångliga partier, visst lär man jobba lite med kopplingen (men det måste man på 4-taktarna med), men det finns absolut tillräckligt för att veva runt mina 100 pannor utan problem i hemmaspåret i Gröndal (elände upphöjt till 10).
Det är världens bästa endurohoj skulle jag vilja påstå, om än väl elak för motionärer som en annan.

Snäll service, lättkörd i skogen, tröttar inte ut en på samma sätt som 4-taktarna, men är precis livsfarlig när man stumnar och börjar hänga på gasrullen - man lär sig fort att koppling och bakbromsen är dina vänner. :D

Jag *älskar* verkligen den, speciellt efter att jag fipplade dit rätt fjädrar och lade ned lite tid på dämparinställningar på den.

/J

Last edited:
300:an har massor av orra på botten, lite som min gamla 450EXC, men annorlunda, och när det börjar varva finns det för mycket, för snabbt. :yoparty
/J

Borde alltså fungera även på stubbrace och till iskörning eller?

Man skulle egentligen behöva fler hojar, en i skogen och en till motardbanan. Åker och köper en trisslott på direkten.:D

Borde alltså fungera även på stubbrace och till iskörning eller?

Man skulle egentligen behöva fler hojar, en i skogen och en till motardbanan. Åker och köper en trisslott på direkten.:D

Tja, den har effekt som en 530 - och väger mindre...
Jag har fått använda fullgas en gång hittills...i Laxås endurobana - det behövdes nya kallingar efter det (4:an, lite småstalpigt, bra med mjölksyra, hängde i gasrullen på klassiskt "man skall köra med stumnande kropp, det härdar"-maner, och det gick inte att få ned framhjulet, fötterna hängde och slängde...innan hjärnan fick fram signalen till vänsternäven att det vore nog bra om vi kopplade ur en smula...). :hojraket

Nu dricker jag en powerking i ett patetiskt försök att få lite ork att ta mig mot tv-soffan, där det garanterat blir en tidig kväller... :näsblod

/J

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!