just nu dricker jag???

Det ena utesluter inte det andra, Jag dricker rött vin, Lapin kulta, Laphroig och GT, :yoparty Jocke gick hem och spydde :D

mhmmm, berätta gärna hela sanningen din lilla räka.
Det är först nu som jag blivit såpass av med min MAGINFLUENSA som jag tagit mig ur sängen :zpy
Undrar om det var din MATLAGNING som kanske var felet :confused: :arsele

mhmmm, berätta gärna hela sanningen din lilla räka.
Det är först nu som jag blivit såpass av med min MAGINFLUENSA som jag tagit mig ur sängen :zpy
Undrar om det var din MATLAGNING som kanske var felet :confused: :arsele

Eller så visade det sig att vi hade TRE kärringar vid bordet :D
Skönt att du mår lite bättre.

Eller så visade det sig att vi hade TRE kärringar vid bordet :D
Skönt att du mår lite bättre.

Jag har ätit ETT HELT ÄGG idag :tummenupp
Igår blev det TVÅ pannkakor :)

Framåt kvällen borde man kunna dra en pizza :D

Har druckit Ful-Bull & Jäger hela helgen... :öl
Hade glömt hur sabla bra det smakade. :)

Just nu är jag inne på lite över 2 liter vatten...enduro is teh sh1t!

Jag tänkte åka till Hallsberg idag och kolla lite men det regnade i morse... Ska försöka byta bort mitt monster mot något med lite mindre cc så även skogen fungerar skapligt, 650 är ju onödigt stort både på motardbanan och i skogen...

Hur är 300:an förresten? Finns det botten/mellanregister som fungerar eller måste man tokvarva?

Jag tänkte åka till Hallsberg idag och kolla lite men det regnade i morse... Ska försöka byta bort mitt monster mot något med lite mindre cc så även skogen fungerar skapligt, 650 är ju onödigt stort både på motardbanan och i skogen...

Hur är 300:an förresten? Finns det botten/mellanregister som fungerar eller måste man tokvarva?

300:an har massor av orra på botten, lite som min gamla 450EXC, men annorlunda, och när det börjar varva finns det för mycket, för snabbt. :yoparty
Man kan ligga och tuffa lite på 2:an i krångliga partier, visst lär man jobba lite med kopplingen (men det måste man på 4-taktarna med), men det finns absolut tillräckligt för att veva runt mina 100 pannor utan problem i hemmaspåret i Gröndal (elände upphöjt till 10).
Det är världens bästa endurohoj skulle jag vilja påstå, om än väl elak för motionärer som en annan.

Snäll service, lättkörd i skogen, tröttar inte ut en på samma sätt som 4-taktarna, men är precis livsfarlig när man stumnar och börjar hänga på gasrullen - man lär sig fort att koppling och bakbromsen är dina vänner. :D

Jag *älskar* verkligen den, speciellt efter att jag fipplade dit rätt fjädrar och lade ned lite tid på dämparinställningar på den.

/J

Last edited:
300:an har massor av orra på botten, lite som min gamla 450EXC, men annorlunda, och när det börjar varva finns det för mycket, för snabbt. :yoparty
/J

Borde alltså fungera även på stubbrace och till iskörning eller?

Man skulle egentligen behöva fler hojar, en i skogen och en till motardbanan. Åker och köper en trisslott på direkten.:D

Borde alltså fungera även på stubbrace och till iskörning eller?

Man skulle egentligen behöva fler hojar, en i skogen och en till motardbanan. Åker och köper en trisslott på direkten.:D

Tja, den har effekt som en 530 - och väger mindre...
Jag har fått använda fullgas en gång hittills...i Laxås endurobana - det behövdes nya kallingar efter det (4:an, lite småstalpigt, bra med mjölksyra, hängde i gasrullen på klassiskt "man skall köra med stumnande kropp, det härdar"-maner, och det gick inte att få ned framhjulet, fötterna hängde och slängde...innan hjärnan fick fram signalen till vänsternäven att det vore nog bra om vi kopplade ur en smula...). :hojraket

Nu dricker jag en powerking i ett patetiskt försök att få lite ork att ta mig mot tv-soffan, där det garanterat blir en tidig kväller... :näsblod

/J

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...