WSBK Valencia 2008

Ryktet i www.worldsbk.com studion lever oxå vidare om Schumacher och Wsbk 2009 då han tydligen testat Ducatin på Mugello i veckan funderingar av Stive Martin i kommentatorshytten!

Kul med Neukirchner ett litet generationsskifte på gång i sbk!

F.Nieto som jag trott på i helgen får stoppa in en pinne till i brasan om detta ska bli hans helg! Suzuki går ruggit just nu men Honda som kör nytt till i helgen kan överaska med tex Checa..

Last edited:
funkade bra för mig att titta på streamen, en reload i början bara.

tror inte Max N (orutin) o Kagayama (skada) håller hela racet.
Checa,Xaus o Bayliss ser starka ut.

Hampus Johansson 8:a i Superstock 600!!!
GRATTIS!!

Vilken grymt fint avslut på Superstock 600 rejset! O hampus kämpade sig fram 2 placeringar! Schyst race helt klart.

Fler race borde bara vara 5 varv långa (pga rödflagg denna gång).

Både WSBK o GP har för långa race. Bättre 2 kortare med mer action en 2 långa o tråkiga utdragna race.

Satt och tittade på Superpolen, kan inte låta bli att kommentera bakrundsljudet, undrar vem som kommit på att ha ett pågående race som bakrundsljud istället för hojen som kör :huvet

Men man förstår varför grabbarna kör i VM h------e vad dom kör :yoparty
Snygga sladdar från Kagayama o Nieto, dom rockar!
Men vad har hänt med Yammorna :va

Satt och tittade på Superpolen, kan inte låta bli att kommentera bakrundsljudet, undrar vem som kommit på att ha ett pågående race som bakrundsljud istället för hojen som kör :huvet

Tänkte på det också, det lät som om det var en skock med SS600 hojar som ylade i bakgrunden hela tiden. Ytterst irriterande.

Men kollar du Superpolen på worldsbk.com så är det äkta ljud & ett betydligt bättre sändning än den lilla snutten som Eurosport2 visade.

Tänkte på det också, det lät som om det var en skock med SS600 hojar som ylade i bakgrunden hela tiden. Ytterst irriterande.

Men kollar du Superpolen på worldsbk.com så är det äkta ljud & ett betydligt bättre sändning än den lilla snutten som Eurosport2 visade.

Får väl bli att kolla där nästa gång!
Det är väl 15 till superpole har jag för mig, inte 8 som man fick se?

Backlund kör 10.40 Eurosport 2 missa inte detta :)

Får väl bli att kolla där nästa gång!
Det är väl 15 till superpole har jag för mig, inte 8 som man fick se?

Backlund kör 10.40 Eurosport 2 missa inte detta :)

Jodå, jag tror att det var att de drog över tiden med volleyboll som de inte visade kvalet från början.

Tänker absolut inte missa ett race idag! :)

Har backlund kraschat eller brutit? Jag har inte sett han i listorna på eurosport iallafall.

Edit: nej han låg visst 21:a

Har backlund kraschat eller brutit? Jag har inte sett han i listorna på eurosport iallafall.

Edit: nej han låg visst 21:a

Ja gick inte något vidare för Backlund tyvärr 18e!
Undrar vem som sköter Tv inspelningen:rolleyes: Rörigt värre!
Schysst race sista varvet annars!

Vad var det som hände under avkylningsvarvet, de två som låg på backen efter första svängen?

Vad var det som hände under avkylningsvarvet, de två som låg på backen efter första svängen?

Det var säkert en klassiker, någon som slog av direkt efter målgång och nån som höll fullt!

Jag trodde att Duccarna 1098R skulle dominera totalt, med traction control, magnesiumhjul, öhlinsgafflar osv... Men så blev det ju inte och det är bra! :tummenupp

Trodde jag med att den skulle vara.

Tyvärr har inte jag och Cajback fått våra R hojar, fast när vi va nere i spanien o träna lite så fanns det lite R hojar där.

Det visade sig att Traction controlen va tvär kass! Gick inte o köra med den, då den gick igång på mindre accelerationer på lägsta läget! Inte alls som man förvänta sig med att man ska kunna åka blårök ut ur kurvorna fast på ett säkert sätt, hehe..

Men dom förarna som körde R modellen valde att koppla ur TC:n då dem förlora massor med tid runt banan på det.

Trodde jag med att den skulle vara.

Tyvärr har inte jag och Cajback fått våra R hojar, fast när vi va nere i spanien o träna lite så fanns det lite R hojar där.

Det visade sig att Traction controlen va tvär kass! Gick inte o köra med den, då den gick igång på mindre accelerationer på lägsta läget! Inte alls som man förvänta sig med att man ska kunna åka blårök ut ur kurvorna fast på ett säkert sätt, hehe..

Men dom förarna som körde R modellen valde att koppla ur TC:n då dem förlora massor med tid runt banan på det.
Oooops, där ser man! Man skulle ju kanske förvänta sig en fungerande det om man lägger så mycket pengar... menmen ska bli kul o se er köra lite duccar i Sverige i sommar :tummenupp

286.5 kmh på zx10r hur mycket standard är dom?
Hur fort går superbikarna på denna banan?
Backlund näst snabbast 283.5 kmh!
Ja och det ska bli gott med Duccemuller på banorna i Sverige igen!
Men tyvärr så kommer dom låta som en Briggs and stratton snart om det går igenom med bullerreglerna :gnissla

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026