Cross/motard stövlar

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Jag tänkte köpa nya stövlar, någon som har provat forma?? väljer mellan dessa 2

tips på andra uppskattas oxå

Bifogat

• forma.jpg
    forma.jpg
    30.6 KB · Visningar: 192
  • 65022-42.jpg
    65022-42.jpg
    23.3 KB · Visningar: 159
Sidi Crossfire Supermotard har jag nyligen beställt. har inte hämtat dom än, men crossmodellen kändes väldigt bra då man provade dom. + att det finns att köpa i stort sett allt som reservdel åt dom.

Köppte nyligen TCX'en men väntar på förata provturen.
Dem sitter skönt på fötterna iaf och kvalite'n käns OK.

Jag har testat Axo, Sidi, FOX & Alpinestars genom åren. Alpinestars har hållt lika länge som de andra samanlagt! Sämst var sidi som föll sänder under tiden man körde..
Satsa på ett par enkla & gedigna utan "lull-lull" så varar de länge. Cross är tufft mot prylarna!

ja nu ang. boots, testa mina a-star vector för första gången idag, va rätt jobbigt att känna pedalerna koppling/broms med dom men det är säkert en vana som kommer till rätta sen hoppas jag

jag hade tagit dom till höger tcx'orna sen att dom är vita nja... snyggt men opraktiskt

Åkt med Alpinestars tech8 i många år och ser ingen anledning att välja några andra. Skulle kanske vara priset då, men kvaliten tycker jag är så bra att det värt det.

Lite mjuk sula för SuMo, nöts fort ner. Det är det enda negativa tror jag. För cross är de suveräna.

Jag har kört en höst/vinter med Astars tech8 - sköna, men klumpiga (bygger rätt friskt på längden med lösa inneskor för en som redan från början har 44) - köpte precis Tech7'or (som sitter oerhört skönt på breda svenska fötter) - bra mycket smidigare, och man sparar ytterligare längd på bristen på anknäbb/tåjärn.

Jag har lackat ur på att när man går över i "survival mode" i skogen, sitter ned, och vattenskidorna till tech8 i 44 hänger ned och hakar i allt som finns tillgängligt i skogen (lite längre förare ger en sådan go' nedåtlutad vinkel på fötterna när man har pinnarna i hålfoten och sitter ned)...

Tvivlar på att 8'orna åker på mer.

/J

Jag åker med Fox Forma Pro som håller för allt, riktigt snygga dessutom, men igår beställde jag ett par svarta AXO Prime.

Beställde ett par sådana här igår.
2100:- inkl frakt. (Tull + moms kan svenska staten glömma.)

Har hål i sulan på mina Alpine tech 8, dom här lär lira bättre för supermoto åka.

Bifogat

• 6183.jpg
    6183.jpg
    175.5 KB · Visningar: 163
  • Gaerne bottom.jpg
    Gaerne bottom.jpg
    12.8 KB · Visningar: 100
Jag har kört med vita Oxtar, samma stövel som TCX med innersko.. Är helnöjd med den.. :tummenupp

/R

Berik "RC replica #4" har jag och är bra stövel. För Supermoto är ju dock frågan.....sabbar man sulorna direkt???

Finns iaf. på duells.se för 3295:-

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back