Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Verkar inte möjligt!Verkar inte möjligt!
När man ser 700hk-bilar med 2 x 300mm+ däck, nedspända i en bänk och det ändå är svårt att bromsa ur så ställer jag mig skeptisk till ett MC-däck.
Och 700hk ur en motor som normalt lämnar 200hk , dubbla titanstakar och 4 bars övertryck??
Någon som hittar mer fakta här (intressant om det faktiskt stämmer)?
Här kan du se en annan med 685hk
http://www.mc-xpress.com/records/kristerjohansson.htm
Andersson turbo ställde ut en motor med 703 hk på 2-hjulsmässan 2006, tror då det var han som varit med och byggt den.
Dom kanske kan byta till smalare däck så blir det inga problem att bromsa. Är ju inte så att dom får bättre fäste med bredare.
Det var som f-n!!! Håller grejjorna? Men även här kan man ställa sig frågande: 2,3Bar låter lite för att öka effekten 3,4ggr
Rätt - i TEORIN. 1 bar = dubbla mängden bränsle/luft, men förluster och turbons ökade bromsande verkan på avgaserna gör att det inte är linjärt... men visst - 2,3bar ÄR mycket.2,3 bar innebär väl möjlighet till mer än (1+2,3)=3,3 gånger vridmomentet? Iof lär man sänka vid vilket varvtal man plockar ut maxeffekt jämfört med sugmotor men dom hade ju kombinerat med lite andra åtgärder så 3,4 ggr grundeffekt borde inte vara omöjligt.
Jo det blir "lättare", men MC-Xpress är "Stock 1300"...edit: Läste i bike för några år sedan om någon (på schneider?) som borrade upp en busa till 1.6 liter och plockade ur nära 250 hp ur den utan turbo så nog borde det gå att få ut 700 utan allt för många bar. Inte att det är enkelt men det finns ju gott om folk som tillbringar en stor del av sin fritid med busamotorer....

Förstår inte hur man kan spänna ner hojen med fyra spännband och få ner 700kusar utan att det spinner satan på rullen.
Kan jag köpa men en gammal slö retta har svårt att få ner kraften, sen när man hörde turbon börja svara så var växeln slut på 2sek.Högsta växeln. Effekt är ju vridmomentet X varvtal. I 200 är vridmomentet på bakhjulet mer hanterbart jämfört med säg 50 km/h
Kan jag köpa men en gammal slö retta har svårt att få ner kraften, sen när man hörde turbon börja svara så var växeln slut på 2sek.
Kan Pedrosa så kan jag.Du får äta lite
:fet
Jodå , det är en och samma hoj ni nämner
Ägare Christer Johansson i Göteborg
Bänkades från början hos mcxpress. Kördes till USA , Men lyckades inte i första shootout tävlingen
Uppgraderades i Usa utav Christer och den nya ägaren ( som köpte hojen over där) NLR är väl inblandad till viss del men mestadels Christers koncept
Året därpå så vann dom hela shootout tävlingen med noterade 701 hk
Tror dom hadde lite mer i egna bänken men svårt med fästet vid tävlingen
Motorn togs senare hem till sverige igen där den nu befinner sig
Den har efter detta genomgått en fullständig uppgradering , bland annat nytt grenrör från mig. En mycket större turbo sitter nu monterad
( switzer Sg 400 specialbyggd av Christer) Det nya målet är 1000 hk
Att plocka dessa effekter kräver ju naturligtvis att trimningsgraden på grundmotorn är hög
Låt säga 220 hk i grund ger vid 1 bar ca 440 hk grovt räknat
440 + 220 = 660 hk vid 2 bar + 0,3 bar till Alltså inte alls omöjligt
Att Mc motorerna håller trots allt är ju för att dom inte lastas i närheten av en bilmotor ( vikten på fordonet)

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |