Heder åt Bilsport&MC !

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Har läst en hel del om hur hojåkare har haft det trassligt med våra "vänner" försäkringsbolagen.
Tyckte det kunde vara på sin plats att berätta om att en del faktiskt sköter sig riktigt bra.

Hade en liten incident med lilla prillan för ett tag sedan. Klarade mig med en kunglig hjärnskakning
och en del blåmärken.
Hojen mådde inte bra alls. Blev en inlösen.

Anmälde skadan och transporterade hojen till verkstad på Skärtorsdagen (20/3).
Idag skrev jag på inlösenavtalet. Vi snackar 6!! arbetsdagar. Ganska ok eller??:tummenupp
Fick ett fullt acceptabelt pris och kunde plocka av allt lull-lull från hojen
för att återställa den till originalskick.
Sprillans ny baby väntar på lördag:yoparty :yoparty ....om vägverket får fram plåtarna vill säga.

Gratulerar.
Vad roligt att höra att du är nöjd med ditt försäkringsbolag.
Jag har min mc försäkrad i bilsport och mc, så det är trevliga nyheter för mig också.
Det bådar ju gott att höra att det inte strulat för dig om jag skulle bli tvungen att nyttja min försäkring.

Det som är mindre bra med Bilsport & MC är att de ville ha 24 700 kronor för att trafikförsäkra min hoj (ringde idag). Trygg-Hansa tar det mer facila priset 4859 kronor/år.

Kul att ni får valuta för pengarna i alla fall ;)

Har ochså bra erfarenhet av Bilsport & Mc, kort men bra än så länge.
men jag kör inget "fartvidunder" heller...ännu :)

Men så är jag "mellanålder i norr" och så, eller hur man ska uttrycka det:rolleyes:

Hörde av en kompis i mcbranchen om en olycka (tror det var utanför liseberg ewller nåt sånt) som bevittnades av en herre som jobbade som skadereglerare på just bilsport och mc.
Han kollade regnummret på stört och såg att det var en kund.
Kunden fick besked direkt att han kunde hämta ut en ny hoj :D

...sen hör man ju så mycket, men man vet ju aldrig :tummenupp

Det som är mindre bra med Bilsport & MC är att de ville ha 24 700 kronor för att trafikförsäkra min hoj (ringde idag). Trygg-Hansa tar det mer facila priset 4859 kronor/år.
Jepp, hoj med kåpor går tydligen inte alls...
Men om man e gammal som jag och kör strippad sporthoj så får man värsta dealen..

Jepp, hoj med kåpor går tydligen inte alls...
Men om man e gammal som jag och kör strippad sporthoj så får man värsta dealen..

Går bra om man är ung å kör motard också å bor strax utf Sthlm. inga problem när en bil ställde till det för mig å smet. fixade hojen å fick snabbt ersättning för kläder m.m.

Haft dom på alla hojar utom en plastraket. Dom är :tummenupp

Mina erfarenheter av dem är bara goda. Jag tycker att jag har fått en mycket god behandling av dem när jag har haft det tvivelaktiga 'nöjet' att behöva deras tjänster.

En riktig höjdare som min kompis var med om:
Han köpte en flång ny Africa twin hos en MC- handlare. Ett kort tid senare välter hojjen under natten utanför hans bostad. När han ringer försäkringsbolaget för att anmäla skadan, så visar det sig att MC-handlaren har glömt att ställa på hojjen vid avhämtningen. MEN... eftersom han uppgav hos MC-handlaren att han ville ha den försäkrad hos Bilsport-MC vid köpetillfället, så tog de på sig skadan i alla fall och reparerade hans avställda MC. DET kallar jag solskenshistoria :tummenupp

Synd bara att de inte försäkrar R-hojjar. Man kan ju alltid hoppas att de hoppar på SMC-spåret och fixar någon sorts sporthojsförsäkring med tiden.

Last edited:
Har bara bra saker att säga om Bilsport & MC efter att lagt hojen, inget strul alls.

Vid min andra olycka så var det IF som gällde och dom var riktigt hjälpsamma och bra också!

Låter ju kanon.

Någon som har koll på om dom försäkrar amatörbyggda fordorn ?

Bilsport och MC har alltid varit hyvens med mig, jag har dock inte behövt utnyttja försäkring, men deras kundtjänst har varit väldigt hjälpsamma

Har också bara bra erfarenheter, dock aldrig behövt plocka ut något. Har haft 2 bilar hos de samt 2 mc.

Den som jag har hos de nu är en sporthoj (dock gammal). Och det var inga problem att försäkra den. Med ett annat kåppaket samt orgial tog de 1600spänn/år full.
Fick den försäkrad som klassisk mc då den fyllde 20 i år ;)

Bilsport och Mc är botten . Fick besked att pga att min hojtyp är så skadebenägen ??? så får jag endast teckna trafikförsäkring för 21 000:-/ år. Otroligt .... jag betalar 8900:- helförsäkrat/ helår hos ett annat bolag. Detta med försäkringar är ett gissel.

Bilsport och Mc är botten . Fick besked att pga att min hojtyp är så skadebenägen ??? så får jag endast teckna trafikförsäkring för 21 000:-/ år. Otroligt .... jag betalar 8900:- helförsäkrat/ helår hos ett annat bolag. Detta med försäkringar är ett gissel.

Att de sätter så högt pris är att de helt enkelt inte vill försäkra sporthojar. Det är flera bolag som gör så.

Det är egentligen inget konstigt. Bolagen väljer själva sin nich, precis som att alla företag väljer vad de ska syssla med.

Det konstiga är att de börjar argumentera om att vissa hojar är si eller så. Varje grupp hojar ska ju finansiera sig själva, så det är knappast ett argument. Möjligen så säger de detta pågrund av att konsumenter blir sura och säger "Varför då?" när bolagen säger att det inte är deras affärsområde.

Tycker det är bra på sätt o viss att de sorterar bort sporthojar,det håller nog nere deras försäkringskostnader.
Och andra som vill teckna för icke sport får fördelaktigare priser kanske eller så hålls dom på en jämnare nivå utan massa höjningar :va

Finns det någon statestik som säger att det är flest sporthojar som åker omkull?

Är också väldigt nöjde med dem. Har tyvär fått nyttja försäkringen två gånger. :näsblod

Bägge gånger -80 tals hojar med classicföräskring. Första gången blev det inlösen.
Andra gången tyckte jag det var synd att skrota en hoj till och det var inga problem att komma överns om en rimlig ersättning för att jag skulle renovera den själv. :tummenupp

Billigast försäkring till fz6:an var hos bilsportmc.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd