Förgasarproblem, GS550 -78:a

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Hallå.

Sedan en tid tillbaka så har jag stora problem med en förgasare på hojen,
Det är den andra från höger sida (om det har någon betydelse)
Det formligen spyr ut soppa varje gång jag försöker starta den.

Jag har provat att knacka på den, hjälpte inte. (snart slår jag sönder den)

Igår öppnade jag upp samtliga förgasare och gjorde rent, blåste ur med luft och smörjde in noggrant, men ändå så spyr den ur sig soppa varje gång jag vrider på soppakran.

Vad skall jag göra?

Kolla att flottören är hel/tät. den skall trycka upp nålventilen är den otät sjunker den och släpper igenom soppa.Kolla nålventilen som hör till flottören att den verkligen stänger alternativt byt. Om orginalsoppakran skall den stå i läge on/res då blir den vakumstyrd i läge pri är den vidöppen

Kolla att flottören är hel/tät. den skall trycka upp nålventilen är den otät sjunker den och släpper igenom soppa.Kolla nålventilen som hör till flottören att den verkligen stänger alternativt byt. Om orginalsoppakran skall den stå i läge on/res då blir den vakumstyrd i läge pri är den vidöppen

Precis som Anders säger kontrolera flottören. Eftersom du blåst rent har den väl knappast "bara hängt sig" utan den slår inte ifrån.

Precis som Anders säger kontrolera flottören. Eftersom du blåst rent har den väl knappast "bara hängt sig" utan den slår inte ifrån.

Ja det är väl bara att göra om.
Angående soppakran så är den ju minst sagt orginell, tidigare så funkade bara reservläget, nu funkar bara av-funktionen :va

Har du flottörer i metall?:va dom kan erja och bli hål i. då spyr förgasaren ut soppa.
skaka, kolla att dom flyter i en skål.:tummenupp

Helt klart har den ena nålventilen till flotören hängt sig och är helt öppen.:mad:
Angående soppakranen.
Har du en slang från kran till insug. har du vakumstyrd kran.
lättast att kolla funktionen är att lossa slangen på insug och suga in med munnen! (undertryck) (ha soppa slangarna i en skål) börjar det forsa bensin funkar kranen!:yoparty

Ändrar lite, de är INTE i metall som jag skrev tidigare.
Fast de verkar ok iaf.

Låter inte så smaskens att suga bensin.
Det sitter ju en slang bredvid soppakran men den är pluggad med en skruv, är det den du menar?

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...