Dynojet Quickshifter...

Tja cordona duger utmärkt till stora delar av den svenska RR eliten så den skall nog duga på din gjutjärnsharv....

Tack! Jälla rapsneger
Det enda som är viktigt om den ska sitta på en HD är att den måste klara Nasas vibrationskrav, Mil-standard räcker inte, det måste vara HD-proof

Cordona är jättebra, hade deras första box på min draghoj och den var lite speciel, men när allt va inställt så funka det skitbra..
Och den "nya" ska vara tusen gånger bättre!!

Tackar! Jag har tittat på mina Storx-pinnar igår. Då konstaterade jag ett problem, länkstången mellan växelpet och armen på den splinsade växelföraraxeln är så kort, blott 5 cm..eller *harkel* 2" förstås. Men Cordona använder väl en sån kontakt á la mekanisk bromljuskontakt tycker jag mig se av bilderna :va Alltå ingen kraftcell man skruvar på länkstången såsom Dynojet varianten använder sig av? Det sistnämda arrangemanget skulle jag nämligen aldrig få plats med.

Last edited:
Tack! Jälla rapsneger
Det enda som är viktigt om den ska sitta på en HD är att den måste klara Nasas vibrationskrav, Mil-standard räcker inte, det måste vara HD-proof

Det är bara en hög komponenter ingjutna i plast så inte ens en HD kan vibrera sönder det. Själva brytaren kan det vara värre med jag saknar MIL spec på den....

Akta dig jag har bott på östermalm och blivit mobbad för dialekten så jag har lärt mig prata lika nasalt som vilken 08 med lidingökomplex som helst...

Det är bara en hög komponenter ingjutna i plast så inte ens en HD kan vibrera sönder det. Själva brytaren kan det vara värre med jag saknar MIL spec på den....

Akta dig jag har bott på östermalm och blivit mobbad för dialekten så jag har lärt mig prata lika nasalt som vilken 08 med lidingökomplex som helst...

Vad bra, alla tändboxar till HD, typ Dyna, Daytona Twintec mfl är faktiskt Mil-specade, alla komponenter är ingutna i Mil-spex epoxy och klarar över 150 grader C och över 500 G :näsblod

Men vad fint! Då ska jag jag kolla lite närmare på den! De fanns ju billigt på Grevens dessutom, under 3000:- !

Jag visste väl att du var en liten finssnipa, under din AT-period kommer du säkerligen -likt en blåhårig tant- dras till Ö-malms laserkliniker med polerad mässingsskylt. :tungan

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år