Flygbolag mfl. stäms för 9/11

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Hur tänker man när man stämmer flygbolag för 9/11:va

The developer of the World Trade Center in New York is seeking $12.3 billion in damages from the airlines and other companies associated with the September 11 terrorist attacks, his spokesman said Thursday.

Companies named in the suit include American Airlines, United Airlines, Boeing

Also named: MassPort, which manages Logan International Airport in Boston, where the planes that hit the World Trade Center took off.

http://edition.cnn.com/2008/US/03/27/wtc.suit/index.html

Last edited:
Om en postbil kör in i mitt hus skulle jag ge mig på posten och kräva ersättning, dom får göra upp med sin förare. Inget konstigt med det.
Samma för 9/11, dom gör helt rätt.

Ja du, lite intressant är det väl att flygbolagen och flygplatserna lät det ske? Araber med mattknivar tycker man att man kunde skyddat sig mot.

förmodligen inte deras pilot som körde, ok deras plan.

även flygplatsen, flygplanstillverkaren mfl. är med på listan.....

Nej, det är ju ganska klart vilka som styrde.
Deras skyldighet att se till att det inte kan hända, det hände, dom får betala och i sin tur kräva pengar av dom skyldiga ( känns som ett litet problem här....:va )

WTC ägaren är väl lite sur för att hans fina torn är förstörda och försäkringen täcker säkert inte terrorattentat så han måste få ersättning från någon. Både flygplatsen med dess säkerhetskontroll och flygbolaget är ju skyldiga till någon form av försummelse då kapningen lyckades så det känns väl inte helt onaturligt.

Hur man hade tänkt komma åt Boeing känns väl lite mer tveksamt....

För er som inte har sett konspirations-filmerna om detta tycker jag ni bör se dom!

De två filmer jag sett heter "zeitgeist" och "911 Loose Change Second Edition"
Mycket sevärda filmer!

Bland annat bytte wtc ägare sommaren innan krashen och köpte försäkring specifikt mot terror-attentat. Dock egentligen ingenting konstigt att man vill skydda sig mot terrorattentat. Hinner inte skriva fler argument, men det är rätt många intressanta bevis för att regeringen ligger bakom på något sätt!

För er som inte har sett konspirations-filmerna om detta tycker jag ni bör se dom!

De två filmer jag sett heter "zeitgeist" och "911 Loose Change Second Edition"
Mycket sevärda filmer!...QUOTE]

Såg dokumentärenra och det är en skrämmande inofficiell resumé, om det är sant är det fan sjukare än sjukt, även om bara 10% skulle varit sant, själv vet jag inte vad jag ska tro.

Bland annat bytte wtc ägare sommaren innan krashen och köpte försäkring specifikt mot terror-attentat. Dock egentligen ingenting konstigt att man vill skydda sig mot terrorattentat. Hinner inte skriva fler argument, men det är rätt många intressanta bevis för att regeringen ligger bakom på något sätt!

Jag hajar inte riktigt, hade regeringen köpt han försekringen???
I så fall är det bra skummt!!!!!!

Jag hajar inte riktigt, hade regeringen köpt han försekringen???
I så fall är det bra skummt!!!!!!
Nej har också sett den filmen. Ägaren vad han nu heter, riktig affärsnisse teckande en specifik terrorförsäkring på höga belopp. Sevärd film men innehåller en hel del fel också.

Skumma är väl att ett av planan har siktats efter attentatet (tydligen) samt att några av de terroristerna som utförde dådet fortfarande lever. :gnissla
9 st för att vara exakt.

Nej har också sett den filmen. Ägaren vad han nu heter, riktig affärsnisse teckande en specifik terrorförsäkring på höga belopp. Sevärd film men innehåller en hel del fel också.

Skumma är väl att ett av planan har siktats efter attentatet (tydligen) samt att några av de terroristerna som utförde dådet fortfarande lever. :gnissla
9 st för att vara exakt.

Det tvivlar jag på, tror ingen av dem i planen över levde faktiskt. Det var väl typ ingen at all ovanför själva kollisionspunkten som över levde????
Men konstigt är det verkligen!!

Ja du, lite intressant är det väl att flygbolagen och flygplatserna lät det ske? Araber med mattknivar tycker man att man kunde skyddat sig mot.

Jupp, det är ju bara att porta alla med arabiskt utseende.

Tycker det är helt rätt att kräva skadestånd av flygbolag som inte kan hålla rätt på sina sketna plan. Fast husen måste väl ha varit försäkrade, vilket innebär att kravet bör ställas regressvis mot flygbolaget från försäkringsgivaren. :fakta

Kom igen. Jag älskar konspirationsteorier.

Last edited:
Jag läste på wikipedia att allt var trickfilmat. George bush stod med ett leksaksplan och några speglar och tjänade pengar som satan på att spränga halva new york.

FAN VA SJUCKT DET ÄR I AMERICKATT

jag tycker att de ska stämma familjerna till passagerarna ombord - deras släktingar lät ju trots allt terroristerna ta över planet!

:rolleyes:

Okej att spånet vid metalldetektorn på flygplatsen får sparken, men inte fan ska hans arbetsgivare behöva stå för en ny skyskrapa :huvet

Det är lugnt, vi kan vänta.

Så ja tillbaka igen.

Som någon skrev, terror-försäkring för ganska stora pengar, folk som har blivit utpekade som kapare lever. Man har officiellt inte hittat de svarta lådorna, även om det finns källor enligt filmen där man letat och hittat 3 av 4 lådor. De skulle ha brunnit upp/förstörts enligt uppgifter, första gången detta skulle hänt. Men ett pass från en av terroristerna skulle ha klarat sig :näsblod

Det skulle också vara första gången en byggnad lika wtc-tornen rasade på grund av brand. den 11 september rasade 3 hus av brand. Man kan bland annat se sprängningar när dom rasar, det var sprängningar nere i bottenvåningen när flygplanen krashade.
När byggnaderna rasade var det i princip fritt fall, dem rasade ihop i en fin trevlig hög utan att dom behövde välta mot någon annan byggnad. Temperaturen från flygbränslet skulle tydligen inte heller kunna göra så byggnaden rasade, kunde inte komma upp i dom temperaturerna.

Flight 93 har man som sagt skådat efter den har krashat, planet var inte planlagt för flygning efter 11 september. Man påstår att detta plan flög till en annan flygplats och landade. Inga större flygplansdelar på krashplatsen.

Flygplanet i pentagon har också "förångats" av värmen från branden då det inte finnns några delar från den efteråt.

två flygplan ska alltså ha förintats helt av en krash, första gången har hänt.. och två gången samma dag.

Jag kan fortsätta med argumenten, men jag ser helst att man ser filmen. Mycket sevärd enligt mig. Även om man inte behöver tro på allt så kanske man kan få en tankeställare.

Man skulle alltså göra detta för att kunna påbörja krig, finns flera exempel på hur usa har gjort detta flera gånger. Detta i filmen zeitgeist.

Visste ni till exempel att amerikanska riksbanken eller vad den kallas är privatägd? Själv hade jag ingen aning om detta. Om jag fattade det rätt så: om banken gör en dollar får staten betala ränta på denna dollar, pengar som man i sin tur lånar från banken plus att banken får göra 9 stycken nya dollar som staten i sin tur får betala ränta på :huvet Inte konstigt att deras stadskuld är skyhög

Last edited:
Hur man hade tänkt komma åt Boeing känns väl lite mer tveksamt....

Inga säkerhetsdörrar monterade, lätt att koimma in i cockpit.
Försummelse att utföra modifierings arbeten snabbare.

Fast tror att de rigorösare reglerna kom till efter 9/11

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...