Dynojet Quickshifter...

SwedeAce

There is no spoon
Gick med
21 Dec 2004
Hoj
Meanstreak 1600 - 02
Hej,

Har just införskaffat ovan Dynojet quickshifter med en PowerCommander 3 usb.

Fråga 1:
Funkar den bara när man ska växla upp? (dvs utan koppling självklart)

Fråga 2:
Den är väldigt trög, känns som att man får ta i väldigt mycket för att den ska växla upp går det att ställa in så att man inte behöver ta i så mycket?

Tacksam för svar. :)

Bifogat

• Dynojet QS.jpg
    Dynojet QS.jpg
    18.7 KB · Visningar: 85
Den är antingen tryck eller drag beroende på om du kör raceväxlat eller gatväxlat, och funkar bara när du ska växla upp.
Kan ej justeras men funkar utmärkt, har för mig att jag kör med 75ms bryttid på min 1000cc.

Tack för svar, då kan jag sluta med att försöka växla ner utan koppling alltså :), testade dock bara en gång. Känner du också att du får ta i väldigt mycket för att den ska växla upp?

Växla ner utan koppling:confused:
Hur lång bryttid kör du med samt lägsta varvtal?
När jag monterade min ställde jag först in max bryttid för att försäkra mig om att den verkligen bröt.

Tack för svar, då kan jag sluta med att försöka växla ner utan koppling alltså :), testade dock bara en gång. Känner du också att du får ta i väldigt mycket för att den ska växla upp?

Alltså jag lyckades inte växla ner utan kopplingen, jag tror den är inställd på att funka över 10 000 varv och bryttiden är nog 65ms.

Växla ner utan koppling går , om man gör det precis när man släpper gasen.Men det rycker och tror inte man har någon nytta att växla så..men det går..

Alltså jag lyckades inte växla ner utan kopplingen, jag tror den är inställd på att funka över 10 000 varv och bryttiden är nog 65ms.

Grejen är att man inte ska växla ned utan koppling, varken med eller utan quickshifter. Quickshifters är till för att få snabbare uppväxlingar.

/J

Ska och ska..ler
Det går utan i alla fall

Men jag åker ju japansk kvaliete växellåda..så allt går

Ja när veven väger en ångström så kan det ju inte hända så mycket med lådan...

Ännu har jag inte stött på en HD-låda som rappar ur tvåan :tungan

Appappapp !!
Man mäter ej med längdmått :)
Ångström, beteckning Å, är en äldre längdenhet använd främst inom spektroskopin. Den är uppkallad efter den svenske fysikern Anders Jonas Ångström, född i Ånge, Medelpad.

1 Å = 0,000 000 000 1 m = 1 · 10−10 m = 0,1 nm.
Enheten ångström ingår inte i SI-systemet. Den accepteras, men rekommenderas inte, av BIPM (Bureau International des Poids et Mesures) eftersom man istället kan använda SI-enheten meter med lämpligt prefix. På engelska kallas den ofta angstrom, på tyska ofta angström. Enheten är dock praktisk eftersom avståndet mellan atomerna i ett fast ämne typiskt är några ångström.

Symbolen för ångström, Å, har en egen plats i Unicode-uppsättningen: U+212B (Angstrom sign).

Ångströmlaboratoriet är ett av Uppsala universitets stora byggnadskomplex vid Polacksbacken som rymmer många teknisk–naturvetenskapliga institutioner och forskningsgrupper inom grundläggande fysik, kemi, matematik och materialvetenskap. Här ligger bland annat Ångström Rymdforskningscentrum.

Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Ångström

//P

Jo jag vet, men jag brukar använda ordet ångström lite bildligt och tokroligt för alla möjliga storheter jag lite raljant vill anse försumbara.

"Men jag bromsade ju visst innan jag small in i din bil
-Jaja, 1 Ångström ja"

Men det är ju som sagt ett mått relaterat till atomer.

Appappapp !!
Man mäter ej med längdmått :)
Ångström, beteckning Å, är en äldre längdenhet använd främst inom spektroskopin. Den är uppkallad efter den svenske fysikern Anders Jonas Ångström, född i Ånge, Medelpad.

1 Å = 0,000 000 000 1 m = 1 · 10−10 m = 0,1 nm.
Enheten ångström ingår inte i SI-systemet. Den accepteras, men rekommenderas inte, av BIPM (Bureau International des Poids et Mesures) eftersom man istället kan använda SI-enheten meter med lämpligt prefix. På engelska kallas den ofta angstrom, på tyska ofta angström. Enheten är dock praktisk eftersom avståndet mellan atomerna i ett fast ämne typiskt är några ångström.

Symbolen för ångström, Å, har en egen plats i Unicode-uppsättningen: U+212B (Angstrom sign).

Ångströmlaboratoriet är ett av Uppsala universitets stora byggnadskomplex vid Polacksbacken som rymmer många teknisk–naturvetenskapliga institutioner och forskningsgrupper inom grundläggande fysik, kemi, matematik och materialvetenskap. Här ligger bland annat Ångström Rymdforskningscentrum.

Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Ångström

//P

Finn det förresten ngn som har tips på en pålitlig quickshifter för hojar utan ngn speciell quickshifteringång?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år