Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Är det var du tror att Eco-Driving handlar omHaha Vägverket for president! Skulle vilja se hur "dra motorn till 3000 varv och hoppa över varannan växel" funkar på en R6![]()
Är det var du tror att Eco-Driving handlar om
14 § Om den sökande använder en checklista för säkerhets-
kontrollen får den inte innehålla anvisningar för tillväga-
gångssättet för kontrollen.
Tänket är inte fel för alla transportföretag som genom eco driving kan sänka sina drivmedelskostnader med 10-15 procent. Räkna på alla de som kör 10000 mil per år, blir ganska mycket pengar av det.
Exakt det som är så löjligt med att lära ut ecodriving på MC. Vi kör några hundra mil om året i snitt och hojarna drar 0 bensin.
Är det var du tror att Eco-Driving handlar om
För bil kan jag förstå det men inte för mc då de flesta som kör mc gör det för skojs skull och hade man tänkt så mycket på miljön hade man nog struntat i att köra mc totalt.
I ecodriving gäller det att man accar upp till ca 3000 varv(då minskar katalysatorns påverkan) och när man har kommit upp i rätt fart lägger man i högsta möjliga växel. Själv så tar jag nästintill aldrig min mc när jag ska någonstans inom cykelavstånd. Ingen kan göra allt men alla kan göra något.
3000 varv ger motorvägsfart i de flesta bilar så det är väl anledningen till att man pratar om det varvtalet.
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|