R1 och R6-tråden!

Jag tänkte höra med er om ni har lite koll på cirkapriser.
Det jag undrar över är vad bromsbackar bak och en 3000milaservice på R1 -99 kostar mellan tummen och pekfingret.

Enklast är väl att ringa till några firmor och fråga?
 
Tja!
Behöver R6 dekalerna som ska sitta bak på hojen. årsmod 99.
ngn som vet vart man kan få tag på dom eller om ngn har måtten så man kan special beställa?

Prova och beställ från thorsells reklam i skövde de gjorde jag blev bra dom har rätt design på texten i sina datorer bara färgen som kan va fel...jag tog svarta på min silvriga..

Någon som vet färgkoden till R1 -03 (silver)???
 
Last edited:
Hej på Er.
Någon som vet var man kan hitta "kolfiber"-skydd till styrkronan på en R1 2001
Alltså där nycklarna brukar ligga och repa vid tändningslåset.
Mvh. Marcus
 
Fråga, enligt "våran" wiki så står det att ventiljustering skall göras vid 2400 mil på r1 98-99.
Ringde idag och skulle kolla vad service kostar och där sa dem att ventiljustering inte skall göras förens vid 4200mil.
Det står även i Bikes "Begagnatguiden -08 att det skall göras vid 4200.
Vad stämmer egentligen?

Kanske det har blivit en felskrivning i våran wiki eller har de fel?
 
bra att det ifrågasättes, alla kan göra fel

har kollat upp detta i service manualerna nu, och där står.
4200 mil eller efter 42 månader, vilket nu som kommer först

detta gäller R1 98-08
 
Nu står äntligen R1:an i garaget, ingen e lyckligare än mig...
 
är det ngn som vet färgkoderna (om det finns) till R6 dekalen som ska sitt bak på hojen?
Det är en blå 99a.
Piz
 
Mmmm....ren & skär porr :drool :)

Vem visste att titan kunde vara så upphettsande :tuttar ..

X-up du som verkar vara rätt rutinerad och kunnig, hur lång tid tror du jag får räkna med att det tar att byta systemet ungefär? Ska skruva i helgen och vill försöka planera lite... är nybörjare so you know! :D
 
Last edited:
Det var absolut inte meningen att låta anklagande om jag gjorde det, ville bara höra hur det låg till.
Så ventiljustering bör ha gjorts på en -99a som gått ~3200 mil om man räknar till månadsintervallerna?
Om detta inte har gjorts, bör man rygga och välja något annat objekt isåfall?
 
Det var absolut inte meningen att låta anklagande om jag gjorde det, ville bara höra hur det låg till.
Så ventiljustering bör ha gjorts på en -99a som gått ~3200 mil om man räknar till månadsintervallerna?
Om detta inte har gjorts, bör man rygga och välja något annat objekt isåfall?


Varför skulle ventilerna behöva justeras om nu hojen endast står i 42 månader? Är ventilsätena gjora i delrin? :va
 
halva vardasrummet fullt

Nu börjar "mekhörnan" fyllas ut, tar upp ca halva vardagsrummet nu. Men fixningen är på god väg.

klotad R1 -05a som jag kom över för en billig peng som jag bestämde mig för att fixa till. I princip alla delar har kommit hem eller är på väg. Så snart kan man börja det roliga arbetet med att pula ihop alltihopa igen :)
 

Bifogat

  • 26032008049-2.jpg
    26032008049-2.jpg
    229.6 KB · Visningar: 117
X-up du som verkar vara rätt rutinerad och kunnig, hur lång tid tror du jag får räkna med att det tar att byta systemet ungefär? Ska skruva i helgen och vill försöka planera lite... är nybörjare so you know! :D

Haha, nu ska vi inte ta i!:)

Räkna med att du får spendera en halvdag eller så i garaget.
Arbetsgången blir väl ungefär:

  • Plocka av underkåporna
  • Plocka bort värmeskölden på höger sida
  • Lossa bägge orginalburkarna & ta av dem
  • Lossa & demontera katalysatorn
  • Demontera EXUP-ventilen
  • Lossa grenrörsskruvarna & plocka bort framre rören

Montage av det nya systemet enligt omvänd ordning men utan EXUP & katalysator.
EXUP-ventilen ställs i öppet läge.

Nödvändiga verktyg är ett gäng hylsnycklar/ringnycklar samt insexnycklar.
& du....glöm inte att posta bilder så snart det är klart! :)

Nu börjar "mekhörnan" fyllas ut, tar upp ca halva vardagsrummet nu. Men fixningen är på god väg.

klotad R1 -05a som jag kom över för en billig peng som jag bestämde mig för att fixa till. I princip alla delar har kommit hem eller är på väg. Så snart kan man börja det roliga arbetet med att pula ihop alltihopa igen :)

Kul! Ska du återställa den till orginalskick eller sätta egen prägel på den?

Varför skulle ventilerna behöva justeras om nu hojen endast står i 42 månader? Är ventilsätena gjora i delrin? :va

Kan tänka mig att det kan bero på att det är rörliga delar det handlar om. I fall dessa inte har rört sig på 42 månader så kan de i värsta fall ha satt sig, går trögt eller liknande? Det är nog mest en kontroll för att vara på säkra sidan.

Nu står äntligen R1:an i garaget, ingen e lyckligare än mig...

Stort Grattis!:)
 
Last edited:
Nu börjar "mekhörnan" fyllas ut, tar upp ca halva vardagsrummet nu. Men fixningen är på god väg.

klotad R1 -05a som jag kom över för en billig peng som jag bestämde mig för att fixa till. I princip alla delar har kommit hem eller är på väg. Så snart kan man börja det roliga arbetet med att pula ihop alltihopa igen :)

Bits n pieces-edition alltså. :tummenupp
 
Kul! Ska du återställa den till orginalskick eller sätta egen prägel på den?

Hade först tänkt göra den till en fighter, men råkade komma över ett parti orginalkåpor, lysen, mätare och tank till överkomligt pris så blir nog åt orginalhållet till att börja med.
Den var röd, men då man fick alla alla färgdelar i blått så slapp man omlackning nu till somaren iaf :)
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top