Lätta på banjobult utan att lufta om, går det?

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Hoj
Thruxton, röd!
Jag skulle behöva vinkla ner bromsslangen vid bromspumpen en 20-30 grader eller så, men vill hemskt gärna slippa lufta om bromssystem då detta nyligen är gjort.
Någon som vet om det är möjligt? Släpper trycket ögonblicket jag lossar bulten tillräckligt för att kunna vrida den?

Här är planen illustrerad på en bild jag självsvådligt stulit från internet:

banjo.jpg

nä det skulle jag inte tro att det gör.. o gör det de så e det ju inte hela världen.. du kan ju tricka in handtaget när du ska släppa på bulten förmodligen kommer det bara läcka ut ytwerst lite om något alls..

Jag lovar att du inte behöver lufta bromsarna, jag vred och hade mig massvis med ggr när jag bytte styre på en hoj, bara lossa litegrann och vrida.

nä det skulle jag inte tro att det gör.. o gör det de så e det ju inte hela världen.. du kan ju tricka in handtaget när du ska släppa på bulten förmodligen kommer det bara läcka ut ytwerst lite om något alls..

Instämmer tror jag... Be någon hålla tryck på bromshandtaget när du öppnar pyttelite på banjobulten. Sedan vrider du lite snabbt på bromsslangen innan handtaget går i botten. Öppna bara pyttelite, det räcker. Samtidigt blir det ju luftat där om det skulle vara lite luft vid banjobulten.

// Fredrik

Tack för svaren, även om det var lite mixade besked :)

Jag tar och prövar helt enkelt, med lite tryck på bromsen.

mixat o mixat.. vi e nog överewns om att det inte är nån fara.. bara o släppa försiktigt precis så mycket så du kan snurra den.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år