MC-Larm

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Vart kan man hitta bra MC-larm och vad för priser kan man förvänta sig? Är det svårt att koppla in dem - Krävs det att man är ett geni på el?

Hoppas man får fråga om detta så det inte strider mot annonseringstråden som nyss kom upp

Finns ett helt gäng med trådar om just mc-larm, sök & du skall finna. Själv gjorde en rejäl undersökning före jul, jämförde olika fabrikat och framförallt hur folk uppfattade kvalitéten på de olika larmen (sökte runt på massor med mc-forum). Jag kom fram till att flertalet billigare larm inte var analogt med dålig kvalitét men om man som jag vill ha ett tvåvägs-larm med hög kvalitét så kostar det lite mer. Jag valde ett Scorpio-larm som har en rörelsesensor och lång räckvidd till mottagaren (som alltså larmar om mc-larmet löser ut). Det har fått bra betyg på de flesta forum jag sökte på. Beställde själv direkt från USA och kostade totalt 3300:-.

Att koppla in är busenkelt när det gäller Scorpio, de har färdiga kit till de flesta modeller.

Last edited:
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=12254 Är detta sådana du har provat? Vet inte riktigt hur lätta de är som Abethebabe säljer. Bara inte man behöver gräva för långt in i kabelstacken så är jag glad. Är ingen elektriker och vill inte sabba cykeln :D

Jag har inte provat något annat än Scorpio-larmet. Anledningen till varför jag valde det var bl.a. att den har en s.k. Perimeter Sensor som känner av (med hjälp av mikrovågor) om någon går för nära hojen. Det räcker alltså att man står innanför mikrovågorna's räckvidd för att den ska varna, flyttar man sig inte så löser larmet ut. Skitbra när det gäller alla snorungar som envisas med att gasa & peta på min hoj. :D

Jag har inte provat något annat än Scorpio-larmet. Anledningen till varför jag valde det var bl.a. att den har en s.k. Perimeter Sensor som känner av (med hjälp av mikrovågor) om någon går för nära hojen. Det räcker alltså att man står innanför mikrovågorna's räckvidd för att den ska varna, flyttar man sig inte så löser larmet ut. Skitbra när det gäller alla snorungar som envisas med att gasa & peta på min hoj. :D

Det låter som ett riktigt bra larm. Hur va det att koppla in sån Nasa-teknik?

Well. Nu står dollarn rekordlågt och man kan köpa fetaste larmet från Scorpio för bara 2700 inkl frakt.

Ni/du som köpt från Scorpio i USA - hur funkade det med tullen? Klarade det sig igenom?

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!