Vem har den hårdaste hjälmen?

en sån här arai har jag - arai corsair rx7 edwards replica. skulle dock gärna vilja ha den andra hjälmen också...

Bifogat

• arai rx7 corsair edwards replicajpg.jpg
    arai rx7 corsair edwards replicajpg.jpg
    56.4 KB · Visningar: 55
  • 2c_1.JPG.jpg
    2c_1.JPG.jpg
    13.3 KB · Visningar: 71
en sån här arai har jag - arai corsair rx7 edwards replica. skulle dock gärna vilja ha den andra hjälmen också...

Dra ballen i gruset!!!!
Den hjälmen skule jag kunna ha på mig på fritiden när jag ska handla på ICA bara för att den är så jävla ball!

Vet du nånting om den o vart jag kan få tag i den?

Dra ballen i gruset!!!!
Den hjälmen skule jag kunna ha på mig på fritiden när jag ska handla på ICA bara för att den är så jävla ball!

Jag har sett en film/bild där en snubbe här på SH har en sån hjälm på sig, han körde nån orange hoj, er6a kanske :tummenupp tror dock det var hans brorsas hjälm:)

Dra ballen i gruset!!!!

aj i ballen hahahahahahahahaha

tyvärr, jag kommer bara ihåg att det var nån här på sporthoj som antingen hade en sån hjälm eller också skulle vilja ha.

gör en efterlysning :rolleyes:

här kommer en till bild på den:

Bifogat

• 42_1.JPG.jpg
    42_1.JPG.jpg
    11.7 KB · Visningar: 67
Berätta vad är detta! Nån begränsad utgåva eller liknande? Läcker

Japp, kom endast i begränsad upplaga(216 totalt utskickat i hela världen) som en hyllning till Chikara som tydligen var nån grundare av Arai(nä, har inte hunnit läsa boken på ett år än ens). Man får ett certifikat(som jag ramat in och hängt upp på väggen) som är signerat av Chikara själv. Min är hjälm 115.

De såldes för 16.000kr så det var ett sjujävla svinigt pris egentligen. Såg den 2004 på mc-mässan i sthlm och blev erbjuden att köpa den där för 13.000kr men kände att min Roberts replika hade ett par år kvar att ge - tills nu och då hittade jag hjälmen på Yamahacenter(faktiskt exakt den jag blev erbjuden att köpa på mässan 3 år tidigare) och slog till DireKct!

Ja den där var då fasen skitsnygg, går dom att få tag på nånstans fortfarande?

Tack, men mycket oehört svårt att få tag i en sådan idag, men kanske nån säljer sin begagnade eller så ligger det en nånstans i världen på nån lagerhylla.

Den som söker skall finna heter det ju ;)

Last edited:
Äsch, man får gå på att välja den som passar skallen bäst i slutändan ändå, även om man önskar att man fick tag på en som passar egot lika bra. :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...