Trasig Triple

Triumph_94

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2008
Hoj
94 Speed Triple Triumph
Tjena,

Har en Speed Triple -94 som jag fått problem med. Stack iväg till Biltema en sväng med den för ett par veckor sedan för att köpa olja - den gick inget vidare utan dog utan anledning ett flertal gånger den knappa milen jag körde.

Detta hände oavsett varvtal och växel dock var det bara att starta och köra vidare. Vid nästa tillfälle jag testade startade den snällt bara för att omedelbart dö när jag petade i en växel. Nu kommer jag inte iväg alls. Startar okej men när växeln läggs i tvärdör hojen.

Har mätt på sidostödskontakten och den är schysst, bytte relä men ingen effekt.

Något bra tips någon?

Kolla på undersidan av kopplingshandtaget, där sitter på en del hojar en brytare. Det kan vara den som krånglar.

Testa att koppla ur stödkontakten helt, det hade jag problem med min gamla båge!

Tog loss kopplingskontakten och gjorde rent - verkar schysst men problemet kvarstod tyvärr... :huvet

Antar att du redan kollat ALLA säkringar.

Vill minnas att på bladen min så gick den inte att starta med växeln i om man inte frikopplade.

Det är inte så att det finns ytterligare en kontakt för växellådan?

Tjena
Prova att byta bensinen!
Jag hade precis samma "fel" på en GPZ900 jag hade för några år sedan.
Första turen för säsongen och kom bara en mil eller så och så dog den... Gick hur bra som helst på tomgång men så fort man petade i växel och skulle iväg så dog den.
Byt soppa!

Tog loss kopplingskontakten och gjorde rent - verkar schysst men problemet kvarstod tyvärr... :huvet

kanske ett givet förslag och du redan har kollat men ändå......har du mätt upp kabeln till stödkontakten så det inte är kortis i den, då kvittar det ju om relät och kontakten är ok den kommer att göra som du beskriver iaf.

Detta hände oavsett varvtal och växel dock var det bara att starta och köra vidare. Vid nästa tillfälle jag testade startade den snällt bara för att omedelbart dö när jag petade i en växel. Nu kommer jag inte iväg alls. Startar okej men när växeln läggs i tvärdör hojen.

Ett litet udda tips - har du kontrollerat kopplingen så att den kopplar ur?
(har råkat ut för att kopplingen klibbat ihop - prova att ha bakhjulet på ex "centralstödet" och lägg i växeln -- fungerarar det då?)

Jodå - alla säkringar är hela. Kopplingskontakt, neutralkontakt och sidostödskontakt fungerar - har inte sett till någon mer kontakt. Har inte mätt på kablarna - det får väl bli nästa steg. Såg elschemat och kände mig inte omedelbart sugen på att börja rodda i det men det är väl bara att bita ihop...

Bensinen tror jag att jag kan utesluta eftersom jag förra året hade en mildare variant av detta fel. Hojen dog då någon enstaka gång när växel las i - bara att starta och köra. Nu är det däremot värre.

Återkommer...

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...