Förmodligen har hans hoj likt min stått några år någonstans tex i en hangar eller något stort förråd någon med slocknat intresse för MC glömt bort, i samband med flera ägarbyten av ägare utan körkort som skulle tagit men bestämt sig för att köpa bil istället (fegisar) som min hoj.
Lite roliga är att jag för ett par år sedan skulle byta min bil mot den hojen+pengar jag köpte aug-2007 men bytet blev aldrig av..
Då hade hojen gått 480mil, killen som hade den hade inget körkort och hade bara övningskört lite. Han hade köpt den av sin kompis som i sin tur hade just köpt den av den där "gubben" som va hans far/farfar eller nåt jag kommer inte ihåg.
Så man blir rätt förvånad när jag 1 år senare åker till samma stad bara 3 kilometer från där jag va första gången och kollade på hojen, då hade den haft en ägare till som bodde 3 mil bort som heller inte hade kört den utan bara stått ett år i princip, killen som hade den nu hade kört c:a 300 mil, mätarställningen stod på 782 mil nu alltså.
Enda som va stämplat va 1:a servicen, däremot fanns det kvitto på oljebyte och tja, hojen va som ny förutom en buckla på ljuddämparen (förvaringsskada) som fanns där första gången jag kollade på hojen.
Och batteriet va precis lika dåligt skick som första gången jag skulle kolla på den, blir väl så när det står flera år utan att laddas.
Så det va den historien
PS, ventilkoll 4000 mil på de flesta va??