sverige är väldigt säkert att färdas i helt enkelt:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=753329&maNo=-1
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=753329&maNo=-1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oj vad förvånad jag blev att Grekland ligger sämst till![]()
Visserligen skrivs ju mätarställningen av vid varje besiktning, men många hojar kraschas ju bort under dom två år som går mellan varje besiktning.Hur beräknar dom det där egentligen? Döda per 100k innevånare känns ju lite snett, eftersom alla inte vistas i trafiken. Samma sak med döda per en miljard kilometer, vad baseras sträckan på?Visserligen skrivs ju mätarställningen av vid varje besiktning, men många hojar kraschas ju bort under dom två år som går mellan varje besiktning.
Det har jag svårt att tänka mig, det går att bevisa i princip vad man vill med statistik om man använder den på rätt sätt!jag antar, att saker ni efterfrågar etc har tagits upp i själva statistiken. artikeln får nog mest ses som en sammanfattning AV resultatet snarare än HUR de kom fram till saker och ting.

Det har jag svårt att tänka mig, det går att bevisa i princip vad man vill med statistik om man använder den på rätt sätt!![]()
Dom kanske inte behöver busköra för att få sina kickar?Lustigt att Nederländerna ligger bäst tillMan tycker ju att i ett land, där droger är legaliserat, borde det vara en hel del olyckor..
Eller så är det svårt att köra bil/hoj efter en redig grästripp? 
Lustigt att Nederländerna ligger bäst tillMan tycker ju att i ett land, där droger är legaliserat, borde det vara en hel del olyckor..
Osann behöver den inte vara, men samtidigt så är det viktigt att veta vad informationen relateras till.så du tror att statistiken är osann för att de (i artikeln) inte berättar om hur de tog fram statistiken?
Osann behöver den inte vara, men samtidigt så är det viktigt att veta vad informationen relateras till.
Min tjej, Polka, har kraschat alla en polares motorcyklar, 100%. Visserligen var det bara en hoj, men endock, 100%!
Jag har åkt av vägen i alla Fordar jag har kört! Visserligen bara en, för att ett hjullager skar i blixthalka, men ändå, jag har kört av vägen i alla Fordar jag har kört!
Statistik ska ju läsas med kritiska ögon....
Jag lästa en annan statistik i samma frågan med en annan vinkling härom dagen. Antal döda/körd kilometer (totalt i landet om jag minns rätt) och då låg inte Sverige lika bra till. Tyskland med fri fart var bland annat säkrare....
Och Luxemburg?? Har dem 10 bilar totalt ens?![]()
Intressant mht MC siffrorna - vart Sverige inte kommer särskild bra ut.
SMC har påpekat överför VTI som har levererad siffrorna till ETSC´s Road Safety PIN - länk att man enligt SMC har tagit fel siffer underlag.
Jobbar man med dom data från SIKA som SMC anser är korrekt kommer Sverige ut som 1 eller delad etta med Norge..
|
|
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX
Ducati lanserar serviceinte... |
|
|
Oro för batteriet
Batteriet oroar mest – men ... |
|
Video: Ducati Hypermotard
Bikes Rikard Ploj åker ner ... |
|