Kedje verktyg

jiGGa

Fegis - Nu med nya ögon!
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Retta
Jag måste nita mitt kedjelås:huvet
Måste jag verkligen köpa ett verktyg för 1099:-:va
Det låter helt sjukt. varför kan jag inte använda vanligt lås?

med all respekt för alla som läser detta, jag vill inte ha några gissningar. vill du öka din inlägg stat kan du göra det på OT-tråden...

Peace:2cool

Du kan ju använda ett vanligt lås utan o nita. Inga probs.

Du kan ju använda ett vanligt lås utan o nita. Inga probs.

Säker? AVA mc sa att det inte gick:va
de sa att det skillde sig...
de hade inte ens lås som passar den kedja jag har. märket är Dynamic Chains. på baksidan finns det även en bild på hur man ska sätta fast den. där är det en bild på ett vanligt lås. varför har man inte ett sätt som passar alla för:huvet

Är det en 530 kedja så köper du ett 530 kedjelås. Enkelt.
Nån som vet nåt som inte jag vet annars?

Visst Du kan använda vanligt kedjelås men jag skulle nittat det är inte roligt när man står längs vägen med en oljepöl under hojen.
det gär bra att nita med körnare och kulhammare se bar till att Du har ett bra mothåll. länken Du nitar kommer inte att se ut som de som är nitade på fabrik men det fungerar (slå bara inte för mycket)
Om Du ändå vill ha lås med clips så tänk på att sätt det på rätt håll.

Ännu billigare http://www.nickesmc.se/
Under verktyg 08-070 mini pressverktyg

Ok Du
Blanda inte lås och kedjefabrikat möjligt att de är exakt lika men jag skulle inte sattsa på det. mig veterligt gäller bara standarden delning och bredd (invändig) sedan kan det skillja beronde på tätningar och material tjoklek

Last edited:
249:- är överkommet:tummenupp

Du märkte att det INTE är ett verktyg för att nita kedjan , utan bara för att pressa ihop länkarna så du får dit ett kedjelås ? Bara tänkte så du inte blir besviken när det dyker upp ett pressverktyg i lådan..:)

när jag bytte drivpaket senast satte jag dit ett "vanligt" kedjelås, körde lite lugnt och försiktigt till lokala verkstan där jag köpte ett "nitlås". Verkstan nitade för en kaffepeng.

enkelt smidigt och billigare än att själv köpa verktygen.

Du märkte att det INTE är ett verktyg för att nita kedjan , utan bara för att pressa ihop länkarna så du får dit ett kedjelås ? Bara tänkte så du inte blir besviken när det dyker upp ett pressverktyg i lådan..:)

Helt rätt, tur du såg det (det finns ett som ser ut som detta men är ett nitverktyg fick för mig att det var detta men men)
ber om ursäkt om jag gav falska förhoppningar om ett billigt verktyg

Jag har verktyget som Roller säljer dock är mitt enbart för D.I.D. kedjor och finns strax söder om hufvudstaden. Pm:a tel om du vill att jag svänger förbi med det under påskhelgen, så kan du själv få nita din kedja medan jag står bredvid och kommer med dåliga kommentarer.

Jag har verktyget som Roller säljer dock är mitt enbart för D.I.D. kedjor och finns strax söder om hufvudstaden. Pm:a tel om du vill att jag svänger förbi med det under påskhelgen, så kan du själv få nita din kedja medan jag står bredvid och kommer med dåliga kommentarer.

he he... BÄSTA!!!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...